• Buradasın

    RSM e-ticaret nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    RSM e-ticaret ifadesi, doğrudan bir anlam taşımamaktadır. Ancak, e-ticaret genel olarak ürün ve hizmetlerin internet üzerinden alınıp satılması olarak tanımlanır 12.
    E-ticaretin bazı özellikleri:
    • Mekandan bağımsız olma 1.
    • Küresel çapta erişim imkanı sağlama 1.
    • Alıcı ve satıcılarla etkileşimli ticaret fırsatı sunma 1.
    • 7/24 erişim ve hızlı ödeme imkanı 3.
    E-ticaret türleri:
    • B2C (Business to Consumer): İşletmeden tüketiciye 34.
    • B2B (Business to Business): İşletmeden işletmeye 34.
    • C2C (Consumer to Consumer): Tüketiciden tüketiciye 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-ticaret için hangi RSM?

    E-ticaret için RSM (Referans Sistemi Modeli) olarak aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Şahıs Şirketi Kurma: E-ticaret yasal bir zorunluluk olduğundan, öncelikle şirket kurulmalıdır. 2. Ürün Seçimi: Satılacak ürünler belirlenmeli ve bu ürünlerin pazar araştırması yapılmalıdır. 3. Tedarikçilerle Anlaşma: Kendi üretilmeyen ürünler için tedarikçilerle anlaşılmalıdır. 4. E-ticaret Sitesi Açma: Ürünlerin listeleneceği bir e-ticaret sitesi kurulmalıdır. 5. Pazar Yeri Mağazası Açma: Sanal pazar yerlerinde mağaza açılarak hazır bir müşteri kitlesine ulaşma imkanı sağlanmalıdır. 6. Kargo Anlaşmaları Yapma: Sorunsuz bir kargo deneyimi için kargo firmaları ile anlaşma yapılmalıdır. 7. Reklam Verme: Dijital reklam ve sosyal medya reklamları ile internet üzerinden tanıtım yapılmalıdır. 8. Satışa Başlama: Tüm hazırlıklar tamamlandıktan sonra satışlara başlanabilir.

    E ticaret ve e-iş arasındaki fark nedir?

    E-ticaret ve e-iş arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam: E-ticaret, internet üzerinden ürün ve hizmetlerin satışını ifade ederken, e-iş, işletme içindeki tüm işlemlerin elektronik ortamda yapılmasını kapsar. 2. Amaç: E-ticaret, özellikle satış odaklıdır ve müşterilere ürün ve hizmetlerin online olarak sunulmasını sağlar. 3. Çalışma Alanı: E-ticaret, genellikle pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri gibi belirli ticari faaliyetleri içerirken, e-iş, muhasebe, personel yönetimi ve tedarik zinciri gibi işletmenin tüm iç süreçlerini kapsar.