Reçetem Sistemi kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- E-İmza Başvurusu: İlk olarak, elektronik imza (e-imza) başvurusu yapılmalı ve sertifika onaylanmalıdır 2.
- Yazılım Seçimi: Kurumunuzda kullanılan HBYS, DHBS veya AHBS yazılımı Reçetem sistemine otomatik bağlıysa, bu yazılım üzerinden reçete düzenlenebilir 2. Eğer yazılım bu hizmeti sunmuyorsa, Sağlık Bakanlığı'nın sağladığı Reçetem Arayüzü kullanılmalıdır 2.
- Sisteme Giriş: Reçetem Sistemine giriş yapıldığında, sol menüden "Yeni Cihaz Reçetesi Oluştur" butonuna tıklanmalıdır 1.
- Hasta Bilgileri ve Tanı Girişi: Hasta TC Kimlik Numarası ve ilgili tanılar girilmelidir 1.
- Cihaz Seçimi ve Diğer Bilgiler: Hastaya verilecek tıbbi cihaz adı girilip, kullanım yeri, periyodu, birimi ve şekli seçilmelidir 1.
- Reçetenin Kaydedilmesi ve İmzalanması: Reçete kaydedildikten sonra, 1. basamak sağlık kuruluşlarına bağlı hekimler "Pin Kodu" girerek reçeteyi imzalamalıdır 1. 2. ve 3. basamak sağlık kuruluşlarına bağlı hekimler ise "Pin Kodu"na ek olarak "Takip No" kısmını doldurarak imzalamalıdır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: