PTT üzerinden e-Devlet üzerinden KEP almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- e-Devlet sistemine giriş yapın ve arama bölümüne "KEP" veya "Kayıtlı Elektronik Posta" yazın 2.
- "PTTKEP hesabı için online başvuruyu" tıklayarak e-Devlet üzerinden KEP aktivasyon işlemini gerçekleştirin 2.
Gerekli belgeler ise başvuru sahibinin gerçek kişi veya tüzel kişi olmasına göre değişiklik göstermektedir 23:
- Gerçek kişiler için: Nüfus cüzdanı, pasaport veya ehliyet gibi fotoğraflı ve T.C. Kimlik Numarası içeren resmi bir belge ve doldurulmuş KEP başvuru formu 2.
- Tüzel kişiler için: Ticaret sicil memurluklarından alınan ve üzerinde ticaret sicil numarası veya MERSİS numarası bulunan ticaret sicil tasdiknamesi veya faaliyet belgesinin aslı, noter onaylı imza sirküleri 23.
Ayrıca, KEP adresi almak için PTT'nin internet sitesini kullanarak da online başvuru yapılabilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: