Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Programatikte hedefleme, reklamların doğru kitleye ulaşmasını sağlamak için çeşitli yöntemler kullanılarak yapılır 12. Bu yöntemler şunlardır:
- Demografik ve İlgi Alanına Dayalı Hedefleme: Yaş, cinsiyet, eğitim düzeyi, gelir seviyesi gibi demografik veriler ve kullanıcıların ilgi alanları dikkate alınarak hedefleme yapılır 12.
- Lokasyon Hedefleme: Kullanıcıların coğrafi konumlarına göre reklam sunulması 13.
- Cihaz Hedefleme: Kullanıcının hangi cihazı kullandığına göre reklam gösterimi 1.
- Bağlamsal Hedefleme: Kullanıcıların ziyaret ettikleri sitelerin içeriklerine dayanarak onlara uygun reklamları sunma 14.
- Veri Tabanlı Hedefleme: Büyük veri setlerinden yararlanarak kullanıcı davranışları ve geçmiş etkileşimlerine göre hedefleme 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: