• Buradasın

    Power BI harita nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Power BI'da harita oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Veri ekleme 1. Power BI'da harita oluşturmak için konum verilerini içeren bir sütun gereklidir 12. Bu sütun, "data category" olarak doğru şekilde ayarlanmalıdır 2.
    2. Görselleştirme ekleme 1. "Görselleştirmeler" bölmesinden "Map" (harita) veya "Filled Map" (kartogram) gibi bir harita görseli seçilir 13.
    3. Konum belirleme 13. Konum belirten sütun, "Location" kutusuna sürüklenir 13. Bu alan, ülkeler, eyaletler, ilçeler, şehirler veya posta kodları gibi geçerli bir konum tipi içermelidir 13.
    4. Görselleştirme özelleştirme 13. Harita, "Biçim" alanından veri rengi, baloncuklar, harita stilleri ve sıcaklık haritası gibi özelliklerle özelleştirilebilir 3.
    Ek harita türleri:
    • Shape Map: Coğrafi konumları kesin bir nokta olarak göstermez, bölgeleri farklı şekilde renklendirerek karşılaştırır 34.
    • ArcGIS: Harita katmanları ekleme imkanı sunar, ancak web'de yayınlama ve rapor sunucusunda kullanma kısıtlamaları vardır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    PowerBI ile neler yapılabilir?

    Power BI ile yapılabileceklerden bazıları şunlardır: Veri bağlama ve hazırlama. Veri modelleme ve birleştirme. Rapor ve pano oluşturma. Keşfetme ve analiz etme. Paylaşma ve işbirliği yapma. Yönetip güvenli hale getirme. Power BI, ayrıca R ve Python gibi yazılımlarla özelleştirilebilir raporlar oluşturma ve raporları web sayfalarına gömme gibi imkanlar da sunar.

    Power BI ne işe yarar?

    Power BI, verileri görselleştirmeye ve içgörüler paylaşmaya olanak tanıyan bir veri görselleştirme ve iş zekası aracıdır. Power BI'nın bazı işlevleri: Birden fazla kaynaktan veri erişimi. Veri modelleme ve birleştirme. Etkileşimli raporlar ve panolar. Gerçek zamanlı akış analitiği. İş birliği. Makine öğrenimi.