Buradasın
Perakende sektöründe veri analizi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Perakende sektöründe veri analizi, aşağıdaki adımlarla gerçekleştirilir:
- Amaç Belirleme: Analizden elde edilmek istenen veriler önceden belirlenir ve analiz bu verileri ortaya çıkaracak şekilde planlanır 12.
- Veri Toplama: Farklı kaynaklardan ve çeşitlerden, olabildiğince çok veri toplanır 12. Bu veriler arasında satış noktası sistemleri, mağaza içi video görüntüleri ve müşteri satın alma geçmişleri yer alır 3.
- Veri Temizleme: Elde edilen verilerdeki yanıltıcı ve gereksiz bilgiler ayıklanır 14.
- Veri Analizi: Veriler, betimsel, keşifsel, çıkarımsal veya tahminsel analiz yöntemleriyle incelenir 12. Bu aşamada yapay zeka ve makine öğrenimi gibi teknolojilerden yararlanılabilir 3.
- Tekrar Etme ve Optimizasyon: Analiz süreci, verilerin tutarlılığını izlemek ve en doğru sonuçlara ulaşmak için tekrarlanır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: