• Buradasın

    Ortak Drive'a kimler erişebilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortak Drive'a erişim, kullanıcıların sahip olduğu erişim düzeyine bağlıdır 14.
    • Görüntüleyici erişimi 14. Bu erişime sahip kullanıcılar dosyaları görüntüleyebilir 14.
    • Yorumcu erişimi 14. Bu erişime sahip kullanıcılar dosyalara yorum yapabilir 14.
    • Düzenleyici erişimi 14. Bu erişime sahip kullanıcılar dosyaları ekleyebilir ve düzenleyebilir 14.
    • İçerik yöneticisi erişimi 14. Bu erişime sahip kullanıcılar dosyaları kalıcı olarak silmeden Çöp Kutusu’na taşıyabilir 4.
    • Yönetici erişimi 14. Bu erişime sahip kullanıcılar dosyaları Çöp Kutusu’ndan kalıcı olarak silebilir 4.
    Ayrıca, yöneticiler ve yönetici erişimine sahip kullanıcılar, diğer kullanıcıların klasör paylaşmasını engelleyebilir 1.
    Ortak Drive'lara yalnızca Google Workspace hesapları erişebilir, bu nedenle genel kontrol yöneticilerdedir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Drive'a erişimi olan kişiler ne görebilir?

    Google Drive'a erişimi olan kişiler, paylaşılmamış dosyalar durumunda hiçbir şey göremezler, çünkü dosyalar varsayılan olarak gizlidir ve yalnızca hesap sahibi tarafından görülebilir. Paylaşılan dosyalar durumunda ise, sadece paylaşım yapılan kişiler dosyalara erişebilir ve onları görüntüleyebilir veya düzenleyebilir.

    Drive'a kullanıcı nasıl eklenir?

    Google Drive'a kullanıcı eklemek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. drive.google.com adresine gidin. 2. Soldaki “Ortak Drive'lar” öğesini tıklayın. 3. Sol üstteki “Yeni”yi tıklayın. 4. Ortak Drive için bir ad girin. 5. Oluştur'u tıklayın. Yeni bir üye eklemek için: 1. drive.google.com adresine gidin. 2. Sol sütunda, Ortak Drive'lar seçeneğini belirleyip ortak Drive'larınızdan birini çift tıklayın. 3. Üst tarafta, “Üyeleri yönet”i tıklayın. 4. Ad, e-posta adresi veya Google Grubu ekleyin. 5. Varsayılan olarak, yeni üyeler içerik yöneticisi olur. 6. Yeni üyenin rolünü değiştirmek için açılır listeden rol seçin. 7. Yeni üyelere erişim izinlerini bildirme konusunda seçim yapmak için “Kullanıcıları bilgilendir”i tıklayın. 8. Gönder'i tıklayın. Ortak Drive'a üye ekleme yetkisi, yönetici pozisyonundaki kullanıcılara aittir.

    Drive'da ortak klasör nasıl yapılır?

    Google Drive'da ortak klasör oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Modüller menüsüne girin. 2. Ortak Klasörler alanına tıklayın. 3. Sağ tık menüsünden Yeni Ortak Klasör alanına tıklayın. 4. Klasör için bir isim girin ve kaydedin. Ortak klasör oluşturma yetkisi, sistem yöneticisi tarafından kullanıcıya verilebilir. OneDrive'da ortak klasör oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Dosya veya klasöre sağ tıklayın. 2. OneDrive bağlantısı paylaş seçeneğini belirleyin. 3. Panoya kopyalamak için bağlantıyı seçin. OneDrive'da aynı anda birden fazla öğe paylaşılamaz. Ortak klasör oluşturma yetkisi, kullanılan bulut depolama hizmetine ve kuruluşun politikalarına göre değişiklik gösterebilir.

    Ortak klasöre kimler erişebilir?

    Ortak klasöre erişim, kullanılan sisteme ve ayarlara bağlı olarak değişiklik gösterebilir: Microsoft Outlook: Ortak klasöre, bilgisayarda kullanıcı hesabı bulunan herkes erişebilir. Google Workspace: Ortak Drive'daki tüm üyeler, ortak klasördeki tüm dosyaları ve klasörleri görüntüleyebilir. iCloud Drive: Klasör yalnızca davet edilen kişilerle paylaşıldığında, paylaşılan klasördeki dosyalara yalnızca davet edilen kişiler erişebilir.

    Ortak Drive'lar nasıl bulunur?

    Ortak Drive'lar Google Drive'da şu şekilde bulunur: 1. drive.google.com adresine gidin. 2. Sol taraftaki menüden "Ortak Drive'lar" seçeneğini tıklayın. Bu işlem, yalnızca iş veya okul hesabı ile oturum açılmışsa mümkündür.

    Google Drive ortak erişim nasıl yapılır?

    Google Drive'da ortak erişim sağlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ortak Drive Oluşturma. 2. Üye Ekleme ve Erişim Düzeyi Belirleme. 3. Dosya ve Klasör Paylaşma. Ayrıca, Google Drive'da ortak erişim sağlamak için "davet gönderme", "web uygulamasını kullanma" ve "mobil uygulama kullanma" gibi yöntemler de mevcuttur. Ortak Drive'lar ile dosya ve klasörlerin yönetimi; "yönetici", "içerik yöneticisi" ve "katkıda bulunan" pozisyonundaki kişiler tarafından seviyeleri doğrultusunda gerçekleştirilebilir.

    Ortak kullanım sistemi nedir?

    Ortak kullanım sistemi, birden fazla kişi veya kuruluşun bir hizmet veya kaynağı birlikte kullanması ve maliyetleri paylaşması durumudur. Ortak kullanım alanlarına örnekler: - Apartman: Asansör, merdiven, çöp odası gibi yerlerin bakımı ve maliyetlerinin paylaşılması. - Ofis binası: Elektrik, su, internet gibi hizmetlerin birlikte kullanılması. - Eğitim kurumları: Sınıflar ve ortak tuvaletler. - Sosyal alanlar: Parklar, bahçeler, oturma alanları.