Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Nöropazarlama, 1990'ların sonlarında, beyin görüntüleme teknolojilerinin gelişmesi ve pazarlama alanındaki epistemolojik değişimlerle birlikte ortaya çıkmıştır 3.
- Teorik temeller: Temel hipotezler, Harvard Üniversitesi'nden Prof. Gerald Zaltman tarafından 1990'lı yıllarda ortaya konulmuştur 13.
- Kavramın kullanımı: Pazarlama sektöründe ise ilk kez 1990'larda kullanılmaya başlanmıştır 2.
- Akademik ilgi: 2004 yılında Houston'da düzenlenen ilk uluslararası Nöropazarlama konferansıyla akademik ilgi artmıştır 23.
- Terim: "Neuromarketing" terimi ise 2002 yılında Ale Smidts tarafından literatüre kazandırılmıştır 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: