• Buradasın

    Nesne tabanlı programlama 10. sınıf nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesne Tabanlı Programlama 10. sınıf, öğrencilere nesne tabanlı programlama teknikleri ile proje oluşturma, geliştirme ve veri tabanı kullanım yöntemlerini uygulama becerileri kazandırmayı amaçlayan bir ders programıdır 1.
    Bu ders kapsamında öğrenciler:
    • Nesne tabanlı programlama çalışma ortamını kullanmayı öğrenir 15.
    • Karar ifadeleri ve döngü yapılarını kullanır 1.
    • Sınıflar ve nesneler arasında ilişki kurar 13.
    • Diziler ve koleksiyonlar ile çalışır 1.
    • Form uygulamaları ve veritabanı işlemleri yapar 1.
    Dersin öğretiminde C# programlama dili yaygın olarak kullanılmaktadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10 sınıf nesne tabanlı programlamada hangi konular var?

    10. sınıf nesne tabanlı programlama dersinde aşağıdaki konular işlenir: Diziler (Arrays) ve Koleksiyonlar (Collections). Sınıflar (Class). Karar ve Döngü Yapıları. Çalışma Ortamı ve Temel İşlemler. Bu konular kapsamında öğrenciler, yazım hataları, isim uzayları, değişkenler, veri türleri, aritmetiksel operatörler, şart ifadeleri, mantıksal operatörler ve döngü yapıları gibi konuları öğrenirler. Ayrıca, kapsülleme (encapsulation), kalıtım (inheritance) ve çok biçimlilik (polymorphism) prensipleri de bu ders kapsamında ele alınır.

    Nesneye dayalı programlama örnekleri nelerdir?

    Nesneye dayalı programlama (NYP) örnekleri şunlardır: 1. Web Geliştirme: Sınıflar, nesneler, kalıtım ve çok biçimlilik, farklı türde kullanıcılar, ürünler, siparişler ve diğer varlıklar oluşturmak için kullanılır. 2. Oyun Geliştirme: Karakterler, nesneler, dünyalar ve ortak özelliklere sahip diğer öğeler eklenir. 3. Tıp: Tıbbi bilgi sistemleri geliştirmek için kullanılır, sınıflar ve nesneler hastaları, doktorları, ilaçları temsil eder. 4. Java: Kodu düzenlemek için sınıfları ve nesneleri kullanır. 5. C++: NYP'nin tüm temel özelliklerini sağlar. 6. Python: Hem prosedürel hem de NYP için uygun yüksek seviyeli bir dildir.

    Java OOP örnekleri nelerdir?

    Java'da Nesne Yönelimli Programlama (OOP) örnekleri şunlardır: 1. Sınıf ve Nesne: Bir sınıf, nesnelerin şablonu olarak kullanılır ve nesneler bu sınıftan oluşturulur. 2. Kapsülleme: Sınıf içindeki verileri ve metotları koruma altına alır. 3. Miras: Bir sınıfın özelliklerini ve metotlarını başka bir sınıfa aktarmasını sağlar. 4. Polimorfizm: Aynı isimde farklı işlevlere sahip metotlar oluşturmaya olanak tanır. 5. Soyutlama: Karmaşık sistemlerde gereksiz detayları gizleyerek basit bir arayüz sunar.

    Nesne çeşitleri kaça ayrılır?

    Nesneler, çeşitli alanlarda farklı şekillerde sınıflandırılabilse de, genel olarak iki ana kategoriye ayrılır: 1. Somut Nesneler: Fiziksel varlıklar olarak tanımlanabilir ve dokunulabilir, gözle görülebilir nesnelerdir. 2. Soyut Nesneler: Fiziksel bir varlığı ifade etmeyen, düşünceler veya kavramlar olarak var olan nesnelerdir. Ayrıca, dilbilgisinde nesneler belirli ve belirsiz olarak da ikiye ayrılır: 1. Belirli Nesne: İsmin "-i" hâl ekini alır ve "neyi, kimi" sorularına cevap verir. 2. Belirsiz Nesne: İsmin hâl ekini almaz ve "ne" sorusu ile ifade edilir.

    Nesne ve sınıf arasındaki fark nedir?

    Nesne ve sınıf arasındaki temel farklar şunlardır: Nesne, bir sınıfın örneklemesidir ve sınıfın tanımladığı özelliklere sahip olup, sınıfın metodlarını çağırabilir. Sınıf, bir nesnenin değişkenlerini, özelliklerini, yordamlarını ve olaylarını açıklayan bir türün tanımıdır. Özetle, sınıflar nesnelerin şablonu iken, nesneler bu şablona göre oluşturulan özgün varlıklardır.

    4 temel nesne nedir?

    Türkçede dört temel nesne türü bulunmamaktadır. Ancak, cümlede öznenin yaptığı işten etkilenen ögeler belirtili nesne ve belirtisiz nesne olarak ikiye ayrılır: Belirtili nesne: İsmin belirtme hâl ekini (-ı, -i, -u, -ü) alır. Belirtisiz nesne: Hâl eklerinden hiçbirini almaz (yalın hâldedir).

    Nesne ve sınıf örnekleri nelerdir?

    Sınıf ve nesne kavramlarına dair bazı örnekler: Sınıf Örnekleri: 1. Araba: Marka, model, renk gibi özelliklere sahip bir sınıftır. 2. Kişi: İsim, yaş, cinsiyet gibi özelliklere sahip bir sınıftır. 3. Banka: Hesap açma, para yatırma gibi işlemleri tanımlayan bir sınıftır. Nesne Örnekleri: 1. Toyota Corolla 2022: "Araba" sınıfının bir nesnesi, belirli bir marka ve modeldeki araba. 2. Ali Yılmaz: "Kişi" sınıfının bir nesnesi, belirli bir isim ve yaşa sahip kişi. 3. BankaHesabi: "Banka" sınıfından türetilmiş, belirli bir hesap bilgilerini içeren nesne.