Buradasın
Müşteri hizmetlerine bağlanırken neden bekletiyor?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri hizmetlerinin bekletmesinin birkaç nedeni olabilir:
- Yoğunluk: Tüm müşteri temsilcilerinin meşgul olması, bekletilme süresine yol açabilir 2.
- Yasal düzenlemeler: Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'ne göre, müşteri temsilcisine bağlanmak için belirlenen maksimum süre 65 saniyedir 23. Bu süreyi aşan durumlarda müşteriler, BTK'ya şikayette bulunabilir 23.
- Hizmet kalitesindeki aksaklıklar: Bekleme sürelerinin ne zaman uzadığını tespit etmek ve bu süreleri kısaltmak için çözümler geliştirmek önemlidir 1.
Bekleme süresini azaltmak için bazı stratejiler:
- Çağrı alma nedenlerini en aza indirme 1. Web sitesindeki bilgiler, sosyal medya ve chatbot gibi kanallarla sıkça sorulan soruları yanıtlamak, çağrı hacmini azaltabilir 1.
- Alternatif olarak geri arama önerisi sunma 1. Müşterilerin uygun bir zamanda geri aranmasını planlamak, bekleme süresini kısaltabilir 1.
- Kadroyu optimize etme 1. Yoğun dönemlerde yeterli sayıda personel bulundurmak, bekleme sürelerini düşürebilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: