• Buradasın

    Metroda titreşim neden olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Metroda titreşimlerin başlıca nedenleri şunlardır:
    1. Yol Geometrisi Bozuklukları: Ray ve tekerlek yüzeyindeki düzensizlikler, yoldaki uzun ve kısa dalga boylu bozukluklar titreşime yol açar 15.
    2. Dinamik Dingil Yükleri: Tren hareketleri sırasında oluşan dinamik yükler, hem yol hem de taşıt elemanlarında zorlamalara ve deformasyonlara neden olur 1.
    3. Travers Geçişleri: Tekerleklerin iki travers arasındayken rayda daha fazla deplasman oluşması, travers geçiş frekansı ile tahrik edilmesine neden olur 1.
    4. Şok Kırıcılar: Hasarlı veya iyi durumda olmayan şok kırıcılar, titreşimleri azaltma yeteneğini tehlikeye atar 4.
    Bu titreşimler, yolcu konforu ve taşıt stabilitesi açısından olumsuz etkiler yaratabilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gürültü ve titreşim nedir?

    Gürültü, insanlar üzerinde olumsuz etki yaratan, istenmeyen ve dinleyene bir anlam ifade etmeyen hoşa gitmeyen seslerdir. Titreşim, mekanik bir sistemdeki salınım hareketlerini tanımlayan bir terimdir. Titreşim, insan sağlığı, performansı ve konforu üzerinde hareket hastalığı gibi fizyolojik ve psikolojik etkilere sahiptir. Gürültü ve titreşim, özellikle sanayi yapıları, köprüler, metro hatlarına yakın konumlandırılan binalar ve yüksek trafik alanlarındaki yapılarda önemli bir yapısal risk oluşturur.

    Raylı taşıtlarda titreşim ölçümü nasıl yapılır?

    Raylı taşıtlarda titreşim ölçümü çeşitli yöntemler ve cihazlar kullanılarak gerçekleştirilir: 1. Yol ve Araç Parametrelerinin Kullanımı: Titreşim analizi için modellenen araca ait gerçek parametreler kullanılır. 2. Simülasyon ve Yazılımlar: MATLAB-Simulink gibi yazılımlar kullanılarak, farklı yol ve araç alternatifleri için titreşim analizleri yapılır. 3. Frekans ve Zamana Bağlı Ölçümler: Zamana ve frekansa bağlı olarak yapılan simülasyonların sonuçları, titreşimlerin yer değişimi ve ivmeleri ölçülür. 4. Gürültü Ölçümleri: Araç içi ve dışındaki gürültü seviyeleri, EN 14067 gibi standartlara uygun olarak incelenir ve optimize edilir. 5. Deneysel Yöntemler: Ray ve taban arasındaki etkileşimler, aks miline ait titreşimler ve tekerlek setinin modal analizi gibi deneysel yöntemler de kullanılır.