• Buradasın

    Metroda titreşim neden olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Metroda titreşimlerin başlıca nedenleri şunlardır:
    1. Yol Geometrisi Bozuklukları: Ray ve tekerlek yüzeyindeki düzensizlikler, yoldaki uzun ve kısa dalga boylu bozukluklar titreşime yol açar 15.
    2. Dinamik Dingil Yükleri: Tren hareketleri sırasında oluşan dinamik yükler, hem yol hem de taşıt elemanlarında zorlamalara ve deformasyonlara neden olur 1.
    3. Travers Geçişleri: Tekerleklerin iki travers arasındayken rayda daha fazla deplasman oluşması, travers geçiş frekansı ile tahrik edilmesine neden olur 1.
    4. Şok Kırıcılar: Hasarlı veya iyi durumda olmayan şok kırıcılar, titreşimleri azaltma yeteneğini tehlikeye atar 4.
    Bu titreşimler, yolcu konforu ve taşıt stabilitesi açısından olumsuz etkiler yaratabilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gürültü ve titreşim nedir?

    Gürültü ve titreşim iki farklı fiziksel tehlike kaynağıdır: 1. Gürültü: İstenmeyen ve rahatsız edici ses olarak tanımlanır. 2. Titreşim: Mekanik bir sistemdeki salınım hareketlerini ifade eder.

    Raylı taşıtlarda titreşim ölçümü nasıl yapılır?

    Raylı taşıtlarda titreşim ölçümü çeşitli yöntemler ve cihazlar kullanılarak gerçekleştirilir: 1. Yol ve Araç Parametrelerinin Kullanımı: Titreşim analizi için modellenen araca ait gerçek parametreler kullanılır. 2. Simülasyon ve Yazılımlar: MATLAB-Simulink gibi yazılımlar kullanılarak, farklı yol ve araç alternatifleri için titreşim analizleri yapılır. 3. Frekans ve Zamana Bağlı Ölçümler: Zamana ve frekansa bağlı olarak yapılan simülasyonların sonuçları, titreşimlerin yer değişimi ve ivmeleri ölçülür. 4. Gürültü Ölçümleri: Araç içi ve dışındaki gürültü seviyeleri, EN 14067 gibi standartlara uygun olarak incelenir ve optimize edilir. 5. Deneysel Yöntemler: Ray ve taban arasındaki etkileşimler, aks miline ait titreşimler ve tekerlek setinin modal analizi gibi deneysel yöntemler de kullanılır.