Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
MarTech (Pazarlama Teknolojileri) ve AdTech (Reklam Teknolojileri) arasındaki temel farklar şunlardır:
- Amaç ve Odak:
- AdTech, dijital reklamcılık kampanyalarının oluşturulması, yönetilmesi ve optimize edilmesine odaklanır 14. Reklamların doğru kitlelere ulaştırılması ve reklam performansının artırılması hedeflenir 4.
- MarTech, genel pazarlama süreçlerini ve stratejilerini destekler 24. Müşteri ilişkileri yönetimi, içerik yönetimi, sosyal medya yönetimi, e-posta pazarlama ve pazarlama analitiği gibi geniş bir yelpazeyi kapsar 24.
- Veri Kullanımı:
- Kullanım Alanları:
- AdTech, reklam satın alma, hedefleme, programatik reklamcılık, reklam performansı izleme ve optimizasyon gibi alanlarda kullanılır 4.
- MarTech, içerik yönetim sistemleri, müşteri ilişkileri yönetimi, e-posta pazarlama, sosyal medya yönetimi, analiz ve otomasyon araçları gibi çeşitli pazarlama faaliyetlerini içerir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: