• Buradasın

    LiquidCrystal_I2C.h kütüphanesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    LiquidCrystal_I2C.h kütüphanesi, Arduino kartlarına bağlı I2C LCD ekranların kontrolünü sağlayan bir kütüphanedir 145.
    Bu kütüphane, LiquidCrystal kütüphanesine benzer işlevler sunar 35. Ancak, mevcut eskizlerle uyumlu olmayabileceği unutulmamalıdır 35.
    Kütüphaneyi kullanmak için:
    1. Arduino IDE'sinde "Araçlar" menüsünden "Kütüphane Yöneticisi"ne gidin 4.
    2. "LiquidCrystal_I2C" ifadesini arayın ve uygun bir kütüphaneyi yükleyin 4.
    Örnek bir kullanım:
    #include <Wire.h> #include <LiquidCrystal_I2C.h> LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 16, 2); // I2C adresi ve LCD boyutunu belirtir void setup() { lcd.begin(); // LCD'yi başlatır } void loop() { lcd.setCursor(0, 0); // İlk satırın başlangıç noktası lcd.print("Merhaba Dünya!"); lcd.setCursor(0, 1); lcd.print("I2C LCD Test"); } ``` [4](https://www.ahmetkemalyildiz.com.tr/13-arduino-ile-lcd-ekran-kullanimi-i2c-modulu-ile/).
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Arduino LiquidCrystal kütüphanesi nasıl kullanılır?

    Arduino LiquidCrystal kütüphanesini kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Kütüphane Ekleme: Arduino IDE'de `#include <LiquidCrystal.h>` satırını ekleyerek kütüphaneyi projeye dahil edin. 2. Pin Ayarları: LCD ekranın bağlantılarına göre pinleri ayarlayın. Örneğin, `LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);` kodu, RS pinini 12, E pinini 11 ve D4-D7 pinlerini sırasıyla 5, 4, 3 ve 2 olarak ayarlar. 3. Başlangıç Konfigürasyonu: `setup()` fonksiyonunda LCD'nin başlangıç konfigürasyonunu yapın. Örneğin, `lcd.begin(16, 2)` ile 16x2 boyutlarında bir LCD kullanıldığını belirtin. 4. Veri Yazdırma: `print()` fonksiyonu ile LCD ekrana veri yazdırın. Örneğin, `lcd.print("hello, world!")`. LiquidCrystal kütüphanesinin 19 farklı fonksiyonu bulunmaktadır; bu fonksiyonlar, yazının konumunu değiştirme, ekran boyunca yazıyı kaydırma veya görüntüyü açıp kapatma gibi işlevlere sahiptir.