Buradasın
Arduino LiquidCrystal kütüphanesi nasıl kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Arduino LiquidCrystal kütüphanesini kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Kütüphane Ekleme: Arduino IDE'de
#include <LiquidCrystal.h>
satırını ekleyerek kütüphaneyi projeye dahil edin 123. - Pin Ayarları: LCD ekranın bağlantılarına göre pinleri ayarlayın. Örneğin,
LiquidCrystal lcd(12, 11, 5, 4, 3, 2);
kodu, RS pinini 12, E pinini 11 ve D4-D7 pinlerini sırasıyla 5, 4, 3 ve 2 olarak ayarlar 12. - Başlangıç Konfigürasyonu:
setup()
fonksiyonunda LCD'nin başlangıç konfigürasyonunu yapın. Örneğin,lcd.begin(16, 2)
ile 16x2 boyutlarında bir LCD kullanıldığını belirtin 12. - Veri Yazdırma:
print()
fonksiyonu ile LCD ekrana veri yazdırın. Örneğin,lcd.print("hello, world!")23.
LiquidCrystal kütüphanesinin 19 farklı fonksiyonu bulunmaktadır; bu fonksiyonlar, yazının konumunu değiştirme, ekran boyunca yazıyı kaydırma veya görüntüyü açıp kapatma gibi işlevlere sahiptir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: