Buradasın
KKTC ebys nasıl kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
KKTC'de EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) kullanımı, ilgili kurumun belirlediği adımlar ve kurallar çerçevesinde gerçekleştirilir. Genel olarak EBYS kullanımı şu şekildedir:
- EBYS'ye Giriş: Kurum tarafından verilen kullanıcı adı ve şifre ile EBYS sistemine giriş yapılır 12.
- Evrak İşlemleri: Ana ekranda yer alan menüden "Evrak İşlemleri" bölümüne tıklanır ve "Evrak Oluştur" seçeneği seçilir 1.
- Evrak Bilgilerini Girme: Konu kodu, konu, kaldırılacak klasörler, miat, gereği ve onay akışı gibi bilgiler girilir 1.
- Resmi Yazının Yazılması: EBYS editörü üzerinden resmi yazı, belirlenen formatta yazılır ve gerekirse ekler eklenir 1.
- Kaydetme ve Onaya Sunma: Yazı tamamlandıktan sonra "Kaydet" ve ardından "Onaya Sun" butonlarına tıklanır, onay yetkilisi evrakı e-imza ile imzalar 1.
- Gönderim: Onaylandıktan sonra evrak, ilgili kurum veya kişilere dijital olarak gönderilir 1.
EBYS programının kurulumu için ise "ebys.ticaret.gov.tr" adresinden EBYS programını indirip bilgisayara kurmak gerekmektedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: