• Buradasın

    KBS destek hattı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KBS destek hattı, Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS) uygulamalarında ortaya çıkan sorunların çözümü için geliştirilmiş bir uygulamadır 25.
    KBS destek hattına erişim:
    • kbs.gov.tr adresinde bulunan "ÇAĞRI MERKEZİ" (destek.kbs.gov.tr) linkine tıklanarak KBS kullanıcı adı ve şifre ile giriş yapılır 12.
    • Muhasebe birimlerinde çözümlenemeyen çağrılar, muhasebe birimi tarafından Muhasebat Genel Müdürlüğüne yönlendirilir 2.
    KBS destek hattı, 20.07.2011 tarihinden itibaren muhasebe birimlerinin, 10.10.2016 tarihinden itibaren ise harcama birimlerinin kullanımına açıktır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Destek hattı nasıl aranır?

    Destek hatları farklı konularda hizmet vermektedir ve arama yöntemleri hatlara göre değişiklik gösterebilir. İşte bazı önemli destek hatlarının arama yöntemleri: 1. Alo 183 Sosyal Destek Hattı: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından kurulan bu hat, 7 gün 24 saat hizmet vermektedir. 2. Acil Durum Numaraları: Yangın, itfaiye, ambulans gibi acil durumlar için 112 numarası aranmalıdır. Diğer acil durumlar için ise ilgili numaralar şunlardır: - Jandarma İhbar: 156 - Trafik Polisi: 154 - Sahil Güvenlik: 158 3. WhatsApp İhbar Hattı: Alo 183, WhatsApp üzerinden de hizmet vermektedir; 0501 183 0 183 numarasını kullanarak 24 saat boyunca sosyal destek alınabilir.

    KBS açılımı nedir?

    KBS kısaltmasının açılımları şunlardır: Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi. Kimlik Bildirim Sistemi.

    KBS sistemi ne işe yarar?

    KBS sistemi, farklı alanlarda çeşitli işlevlere sahiptir: Kimlik Bildirim Sistemi (KBS), konaklama tesislerinin ve belirli işletmelerin, konaklayan kişilerin kimlik bilgilerini Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı ile elektronik ortamda paylaşmasını sağlar. Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS), mali işlemlerin düzenlenmesi ve deftere sistematik olarak yerleştirilmesi için kullanılır. Ayrıca, KBS kısaltması, Kamu Elektronik Ödeme Sistemi (KEÖS), Genel Yönetim Mali İstatistik Uygulaması (GYMİS) gibi farklı sistemleri de ifade edebilir.

    KBS sistemi nasıl kullanılır?

    KBS (Kimlik Bildirim Sistemi) kullanımı şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Kayıt Olma: İşletmeler, Emniyet veya Jandarma'ya başvurarak sisteme kayıt olurlar. 2. Misafir Bilgilerinin Alınması: Misafirlerin kimlik bilgileri, kimlik kartı, pasaport veya sürücü belgesi üzerinden alınır. 3. Bilgilerin Sisteme Gönderilmesi: Alınan kimlik bilgileri, işletmeler tarafından anlık olarak KBS'ye iletilir. 4. Güvenlik Birimleri Tarafından Kontrol: Sisteme girilen bilgiler, Emniyet ve Jandarma tarafından anlık olarak kontrol edilir. 5. Verilerin Saklanması: İşletmeler, misafirlerin kimlik bilgilerini belirli bir süre (genellikle 1 yıl) saklamak zorundadır. 6. Misafir Çıkış Bilgilerinin İşlenmesi: Misafirlerin çıkış tarihleri de sisteme kaydedilir. KBS'ye giriş için: - İnternet tarayıcısından https://kbs.egm.gov.tr adresine girilir. - Kullanıcı adı ve şifre bilgileri girilerek "Giriş" butonuna basılır. - Eğer sistemde kayıtlı kullanıcı iseniz, tek kullanımlık parola girme ekranı gelir ve ilgili bilgiler girilerek sisteme giriş yapılır.

    KBS çağrı nasıl açılır?

    KBS'de çağrı açmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Web Çağrı Uygulaması'na Giriş: Browser adres çubuğuna https://destek.kbs.gov.tr yazılarak sisteme giriş yapılır. 2. Yeni Çağrı Ekranı: Muhasebe birimi kullanıcıları için, çalışılan muhasebe birimi ve kişisel bilgiler otomatik olarak dolar. Çağrı kategorisi en alt kırılıma kadar seçilmelidir. Kurum Kodu ve Kurum Adı alanları doldurulmalıdır. Çağrının konusu ve açıklaması girildikten sonra "Kaydet" butonuna basılır. 3. Çağrı Onayı: Çağrı, onaylanması için muhasebe birimindeki yöneticinin ekranına düşer. Çağrı onaylanmadan önce, "Çözüm" sekmesinde yer alan "Sil" butonu ile çağrı silinebilir, çağrı kategorileri değiştirilebilir, özet ve açıklama alanları güncellenebilir.