Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kanatçık, uçakların yatış hareketini yapmasını sağlayan ve uçağın gittiği yönü değiştirmesine olanak tanıyan bir kumanda yüzeyidir 13.
Çalışma prensibi:
- Pilot, uçağı sola yatırmak istediğinde, sağ kanattaki kanatçık aşağı iner, sol kanattaki kanatçık ise yukarı kalkar 13.
- Sağ ve sol kanatta zıt yönlü kuvvet farkı oluşur 3.
- Bu sayede uçak, saat yönünün tersine doğru yatış hareketi yapar 3.
İkincil etkileri:
- Kanatçığın alta hareket etmesi, kamburluğu artırır ve taşımayı (kaldırma kuvveti) yükseltir 1.
- Ancak bu durum, indüklenmiş sürüklemeye neden olur ve uçak daha geride kalmak ister 1.
- Bu ters sapma, özellikle planör gibi büyük kanatlı uçaklarda önemli etkiler yaratabilir 1.
Yakıt verimliliği:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: