• Buradasın

    KAAN'ın radarı AESA mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Milli Muharip Uçak KAAN'ın radarı AESA'dır 125.
    KAAN'da kullanılacak Aktif Elektronik Tarama Radarı (AESA), ASELSAN tarafından geliştirilmiş olup MURAD-600A olarak adlandırılmaktadır 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    AESA radarın farkı nedir?

    AESA (Aktif Faz Dizinli Radar) radarın bazı farkları: Çoklu görev yetenekleri: Aynı anda farklı hedefleri izleyebilir ve diğer radar görevlerini yerine getirebilir. Düşük olasılıklı algılama: Fazlı dizilimi, farklı birimlerin aynı anda farklı frekanslarda çalışmasını sağlayarak tespit edilmesini zorlaştırır. Yüksek güvenilirlik: Modüllerden birinin arızalanması durumunda devreye giren otomatik yedekleme sistemleri sayesinde yüksek güvenilirlik sunar. Yüksek hassasiyet ve çözünürlük: Küçük anten elemanları, daha yüksek çözünürlük ve hassasiyet sağlar. Elektronik bozmaya karşı direnç: Değişen frekanslar, radar karıştırma sinyallerini gerçek zamanlı olarak algılayıp bunlara uyum sağlayarak direnci artırır. Zorlu koşullara dayanıklılık: Yüksek sıcaklıklar ve aşırı hava koşulları gibi zorlu ortamlarda çalışabilir. Modernizasyon imkanı: F-16 gibi platformların 4,5 nesil seviyesine taşınmasına veya KAAN ve muharip İHA’ların 5. nesil ve ötesine geçmesine olanak tanır.

    KAAN'ın menzili ne kadar?

    Milli Muharip Uçak KAAN'ın genişletilmiş harekât yarıçapı, derin taarruz görevlerine uygun bir menzil sunmaktadır. KAAN'ın menziliyle ilgili spesifik bir değer bulunmamakla birlikte, genel özellikleri hakkında şu bilgiler mevcuttur: Servis tavanı: 16.764 metre (55.000 fit). Azami hız: 1,8 Mach (40.000 fit irtifada). Bu özellikler, KAAN'ın yüksek irtifa ve hız performansına sahip olduğunu göstermektedir, ancak menzil değeri hakkında kesin bir bilgi verilmemiştir.

    KAAN radarda görünmez mi?

    Evet, Türkiye'nin milli muharip uçağı KAAN, radarda görünmezlik özelliğine sahiptir. KAAN'ın radarda düşük görünürlüklü bir gövde tasarımına sahip olmasının nedeni, 5. nesil savaş uçakları sınıfında olması, aviyoniklerle ve radar dalgalarını sönümleme özelliğine sahip kompozit malzemelerden üretilmiş olmasıdır. Ayrıca, TÜBİTAK tarafından geliştirilen RASEM-RADOM yazılımı sayesinde KAAN'ın radarda görünmezlik özelliği daha da güçlendirilmiştir.

    KAAN'ın özellikleri nelerdir?

    KAAN'ın özellikleri şunlardır: 1. Düşük Radar Görünürlüğü: KAAN, düşman radarları tarafından tespit edilmesini zorlaştıran özel bir tasarıma sahiptir. 2. Yapay Zeka Desteği: Uçak, yapay zeka sistemleri sayesinde birçok görevi pilot desteği olmadan yerine getirebilir. 3. Yüksek Manevra Kabiliyeti: 5. nesil savaş uçaklarının temel özelliklerinden olan yüksek manevra kabiliyeti, KAAN'da ileri seviyede bulunmaktadır. 4. Dahili Silah Yuvaları: Silah sistemleri, gövde içerisinde saklanan dahili silah yuvalarında taşınır, bu da radar görünürlüğünü azaltır. 5. Gelişmiş Kokpit Tasarımı: KAAN'ın kokpiti, insansız hava araçlarıyla entegre bir şekilde çalışacak şekilde dizayn edilmiştir. 6. Gelişmiş Malzeme Teknolojileri: Uçağın üretiminde titanyum ve kompozit malzemeler kullanılarak hem hafiflik hem de dayanıklılık sağlanmıştır. 7. Operasyonel Çok Yönlülük: KAAN, hava-hava ve hava-yer görevlerinde kullanılmak üzere tasarlanmıştır.

    KAAN hangi radarı kullanacak?

    Milli Muharip Uçak (MMU) KAAN, ASELSAN tarafından geliştirilen yerli AESA radarını kullanacaktır.

    Radarın amacı nedir?

    Radarın amacı, radyo dalgalarını kullanarak uzaktaki nesneleri tespit etmektir. Radarın kullanım alanları: - Askeri amaçlar: Düşman uçaklarını tespit etmek, füze takibi ve hava savunma sistemlerinde kullanılır. - Sivil havacılık: Hava trafiğinin yönetimi ve kazaların önlenmesi için kullanılır. - Denizcilik: Gemilerin diğer nesnelerle çatışmalarını önlemek ve deniz güvenliğini artırmak için kullanılır. - Meteoroloji: İklim değişikliklerini izlemek ve hava durumu tahminleri yapmak için kullanılır. - Otonom araçlar: Çevredeki engelleri tespit ederek çarpışmaları önlemek ve sürüş güvenliğini artırmak için kullanılır.