Joystick, bilgisayar veya oyun konsolunda oyunları kontrol etmek için kullanılan bir giriş cihazıdır 14. Çalışma prensibi şu şekildedir:
- Temel Yapı: Joystick, bir taban ve bir çubuktan oluşur 1. Çubuk, farklı açılarda hareket ettirilebilir 3.
- Sinyal Üretimi: Çubuk hareket ettirildiğinde, tabandaki devre boardundaki temas noktaları kapanır ve elektrik akımı başlar 3. Bu, joystick'in hangi yönde hareket ettiğini bilgisayarın anlamasını sağlar 3.
- Farklı Türlerde Çalışma:
- Analog Joystick: Dört temel yönü (yukarı, aşağı, sol, sağ) algılayabilir 3. Daha gelişmiş modellerde, potentiometre kullanılarak daha fazla açı ve mesafe hassasiyeti sağlanır 3.
- Dijital Joystick: Binary sinyaller kullanır ve dört yöne ek olarak diğer yönleri de algılayabilir 3.
- Force Feedback Joystick: Fiziksel geri bildirim sağlayarak, oyun içindeki eylemleri simüle eder 3.
- Bağlantı ve Kullanım: Joystick, USB, Bluetooth veya özel oyun portları aracılığıyla bilgisayara veya oyun konsoluna bağlanır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: