Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Jet motorunda basınç ve hız, motorun farklı bölümlerinde şu şekilde değişir:
- Hava Alığı ve Fan: Motorun hava alığında havanın motora giriş hızı azaltılır ve fan tarafından emilir 13. Fan, havayı yüksek süratle motorun diğer bölümlerine aktarırken basıncı artırır 13.
- Kompresör: Kompresör, havayı sıkıştırarak basıncını ve yoğunluğunu artırır 12. Bu aşamada havanın sıcaklığı da artar 1.
- Yanma Odası: Kompresörden gelen hava, yanma odalarında yakıtla karıştırılarak ateşlenir 23. Bu süreçte havanın sıcaklığı daha da yükselir 1.
- Türbin: Yanma odasından çıkan sıcak gazlar, türbine doğru ilerler ve türbinin dönmesini sağlar 23. Türbin, kompresörü çalıştırarak enerjinin bir kısmını geri kazanır 2.
- Egzoz ve Nozul: Yüksek süratle dışarı püskürtülen gazlar, motorun egzoz nozulundan çıkar ve bu süreç, jet motorunun itki kuvvetini oluşturur 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: