• Buradasın

    Java e-imzayı nasıl aktif edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Java e-imzasını aktif etmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. Java Kurulumu:
      • Java, java.com adresinden indirilip kurulmalıdır 12.
    2. Güvenlik Ayarları:
      • Denetim Masası'ndan "Java" ayarları açılmalı, "Güvenlik" sekmesinde "Site Listesini Düzenle" seçeneği ile EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) adresi (örneğin, ebys.gumushane.edu.tr) eklenmelidir 12.
    3. Kullanıcı Ayarları:
      • Kullanıcı kartında "Uygulama Tetikleme Altyapısı" seçeneği Java olarak seçilmeli ve "E-İmza Java JNLP" kutucuğu işaretlenmelidir 25.
    4. JNLP Protokolü:
      • İlk imzalama işleminde Java Network Launch Protocol (JNLP) kurulumu yapılmalıdır 25.
    Bu işlemler, farklı işletim sistemlerinde (Windows, MacOS, Linux) benzer adımlarla gerçekleştirilir 25.
    Eğer bu ayarlarda sorun yaşanırsa, kurumunuzun bilgi işlem birimi ile iletişime geçilmesi önerilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-imza giriş nasıl yapılır?

    Elektronik imza (e-imza) ile giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Kimlik doğrulama: e-Devlet Kapısı'nda giriş yapmak için T.C. kimlik numarası ve işlem kodu girilir. 2. e-İmza uygulaması: Masaüstünde bulunan e-imza uygulaması çalıştırılır ve ekrandaki işlem kodu girilir. 3. Akıllı kart ve sürücü: Elektronik imza, bir akıllı kart üzerinde gelir ve bu kart, akıllı kart okuyucusuna takılarak sisteme giriş yapılır. 4. Sertifika seçimi: Akıllı karttaki sertifikalar arasından kullanılacak olan seçilir. 5. İmzalama: İmzalanacak metin görüntülenir ve sisteme giriş için "İmzala" butonuna basılır. e-İmza ile giriş yaparken, kullanılan web tarayıcısı ve işletim sisteminin, uygulamanın test edildiği sürümlerle uyumlu olması gerekir.

    Kamu SM ile e-imzamı nasıl aktif edebilirim?

    Kamu SM ile e-imzayı aktifleştirmek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Online İşlemler Sayfasına Giriş: - www.kamusm.gov.tr adresinden "Online İşlemler" menüsüne tıklayın ve giriş yapın. 2. Kimlik Doğrulama: - E-Devlet kapısı üzerinden kimlik doğrulaması yapın. 3. Sertifika Seçimi: - "NES İşlemleri" menüsüne tıklayın ve aktifleştirmek istediğiniz sertifikayı seçin. 4. PIN Oluşturma/Kilit Çözme: - "PIN Oluşturma/Kilit Çözme" butonuna tıklayın ve ekrandaki talimatları takip ederek yeni PIN kodunu belirleyin. PIN kodunun üç kez hatalı girilmesi durumunda, yeni PIN oluşturmak için Kamu SM'nin online işlemler sayfasındaki ilgili seçeneği kullanmanız gerekmektedir.

    E-imzada Java neden gerekli?

    E-imzada Java gereklidir çünkü nitelikli elektronik sertifika ile imza atabilmek için bilgisayarınızda Java programının yüklü ve güncel olması gerekmektedir.

    E-imza token nedir?

    E-imza token, elektronik imza (e-imza) oluşturmak ve kullanmak için gerekli olan USB token veya akıllı kart gibi fiziksel cihazdır. Bu cihaz, e-imzanın güvenli bir şekilde çalışabilmesi için gerekli olan şifreleme ve kimlik doğrulama işlemlerini yönetir.

    E-imzayı hangi program destekliyor?

    E-imza, genellikle aşağıdaki programlarla desteklenir: Java Web Start. Akis Yönetici Paketi. .NET Framework. E-imza kullanımı için gerekli programlar, kullanılan işletim sistemine göre değişiklik gösterebilir.

    E-imzada Java yerine ne kullanılır?

    E-imzada Java yerine iText kütüphanesi kullanılabilir. Ayrıca, e-imza işlemleri için .NET platformu da lisans gerektirmektedir.

    E-devletten e-imza nasıl aktif edilir?

    e-Devlet üzerinden elektronik imza (e-imza) aktivasyonu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet giriş sayfasında "e-Kayıt Onay İşlemleri (BTK)" seçeneğine tıklayın. 2. Arama butonuna "e-Kayıt" yazarak ilgili hizmeti seçin. 3. Listeden "Güvenli e-İmza" ve sertifika sağlayıcınızın adını seçin. 4. Bilgilerinizin doğruluğunu onayladığınızda sertifika aktivasyon işleminiz tamamlanmış olacaktır. e-Devlet üzerinden doğrudan e-imza başvurusu veya satın alımı yapılamaz; e-imza sertifikaları, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları (ESHS) aracılığıyla temin edilmelidir.