Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ISO/IEC 20000-1 standardı, bilgi teknolojileri hizmet yönetimi için uluslararası bir yönetim sistemi standardıdır 12.
Bu standart, IT ve iş hizmeti kuruluşlarının müşterilerine IT veya teknoloji odaklı hizmetler sunarken uymaları gereken gereksinimleri belirler 13.
ISO/IEC 20000-1 standardının temel unsurları:
- Hizmet Yönetim Sistemi (SMS): Hizmetlerin planlanması, uygulanması, izlenmesi ve sürekli iyileştirilmesini içerir 24.
- Hizmet Yönetimi Süreçleri: Değişiklik yönetimi, olay yönetimi, hizmet talep yönetimi, sorun yönetimi gibi süreçleri ve gerekliliklerini tanımlar 2.
- Müşteri İlişkileri Yönetimi: Müşteri ihtiyaçlarını anlama ve müşteri memnuniyetini ön planda tutma vurgusunu yapar 2.
- Performans Değerlendirmesi ve İyileştirme: IT hizmetlerinin performansının ölçülmesi, izlenmesi ve sürekli iyileştirilmesi gerekliliğini içerir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: