• Buradasın

    İniş takımı kontrol mekanizması nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İniş takımı kontrol mekanizması, uçağın iniş takımlarının açılıp kapanmasını sağlayan sistemdir 23.
    Ana unsurları:
    • Dikme ve şok emiciler 12. İniş darbesi esnasında ortaya çıkan kuvvetin sönümlenmesini sağlar 2.
    • Eyleyiciler 2. İniş takımlarının hareketini kontrol eder 2.
    • Üst kilitler ve hidrolik manifoldlar 2. İniş takımlarının konumunu sabitler 2.
    • İniş takımı kontrol paneli ve kontrol üniteleri 2. Kumanda ve izleme işlevlerini yerine getirir 2.
    • Pozisyon gösterge ve uyarı sistemleri 12. İniş takımlarının konumunu ve durumunu gösterir 12.
    Çalışma prensibi:
    1. Kumanda: Kokpit içindeki kontrol kolu ile iniş takımları "up (yukarı)" veya "down (aşağı)" komutuyla yönetilir 13.
    2. Hareket: Hareket mekanizması (jak), pilotun kontrolündeki valf aracılığıyla dikmeleri hareket ettirir 35.
    3. Kilitleme: Kilit mekanizması, iniş takımlarının açık veya kapalı konumda sabit kalmasını sağlar 35.
    İniş takımları, genellikle elektrikli, hidrolik veya pnömatik güçle kontrol edilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İniş takımı strok nasıl belirlenir?

    İniş takımı strokunun nasıl belirlendiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, genel olarak strok hesaplama yöntemleri hakkında bilgi mevcuttur. Strok hesaplama yöntemleri: Abkant pres için: Strok = Gün Işığı - Alt Kalıbın Toplam Yüksekliği - Üst Zımbanın Yüksekliği - Sıkıştırma Yüksekliği + Kalıp Çentiğinin Derinliği - Plaka Kalınlığı. İçten yanmalı motorlar için: Strok, pistonun silindir içerisinde yol aldığı ve taradığı bölgeyi ifade eder. Strok hesaplamaları için gerekli parametreler arasında gün ışığı, takım kurulum yüksekliği, plaka kalınlığı gibi değerler bulunur.

    İniş takımlarında kullanılan yük faktörleri nelerdir?

    İniş takımlarında kullanılan yük faktörleri şunlardır: 1. Ağırlık: Uçağın iniş takımlarına verdiği ağırlık, genellikle toplam ağırlığın %80'inden fazlasını oluşturur ve bu nedenle tonlarca ağırlığa dayanıklı olması gerekir. 2. Darbeli Yükler: İniş sırasında oluşan şok yükleri, iniş takımının yayları, amortisörleri ve tekerlek tarafından emilir ve ısı enerjisine dönüştürülür. 3. Aerodinamik Direnç: İniş takımlarının uçak yapısı içine gizlenmesi, hız arttıkça oluşan parazit direnci kontrol etmek için gereklidir. 4. Frenleme: İniş takımlarının fren sistemi, uçağın hızını düşürerek güvenli bir şekilde durmasını sağlar.

    İniş takımı çeşitleri nelerdir?

    İniş takımı çeşitlerinden bazıları şunlardır: Tandem iniş takımı. Üç tekerlekli bisiklet tipi iniş takımı. Kuyruk tekerleği tipi iniş takımı. Ayrıca iniş takımları, sabit ve geri çekilebilir, şok emici ve şok emmeyen, destek, hizalama, acil durum uzatma sistemleri, emniyet cihazları gibi farklı kategorilerde de sınıflandırılabilir. İniş takımlarının türü, uçağın kullanım amacına ve uçuş gerçekleştireceği pistlerin türüne göre mühendisler tarafından belirlenir.

    Mekanizma tekniği nedir?

    Mekanizma tekniği, makinelerde bulunan cisimlerin hareketlerinin incelenmesinde kullanılabilecek temel kuralları gösterir. Mekanizmanın tanımı: Kuvvet ve hareket iletimi için kullanılabilen rijit cisimlerin rijit mafsallarla birleştirildiği sistemdir. Mekanizma ve makina arasındaki farklar: Makina, belirli bir amaç için üretilirken, mekanizma daha geneldir ve farklı makinalarda kullanılabilir. Makinalar yaptıkları işe göre incelenirken, mekanizmalar kullanım alanına bakılmaksızın incelenir. Makinalarda hidrolik kuvvet iletim kısımları, yay gibi rijit olmayan elemanlar ve elektronik kontrol elemanları bulunabilir. Mekanizma tekniği iki ana gruba ayrılır: 1. Mekanizmaların sentezi: Verilen bir görevi yerine getirecek mekanizmaların geliştirilmesi ve boyutlarının saptanması. 2. Mekanizmaların analizi: Boyutları verilmiş veya tasarlanmış mekanizmalarda elemanların hareketinin yörünge, hız ve ivmelerinin hesaplanması.