• Buradasın

    Güney Kore'deki uçak kazasında karakutudan ilk veriler alındı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, Güney Kore'deki uçak kazasında karakutudan ilk veriler alındı 135.
    Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı, 29 Aralık 2024'te meydana gelen kazada, müfettişlerin uçağın kara kutularından birini açarak içindeki verileri incelemeye aldıklarını bildirdi 15. Kokpit ses kayıt cihazından elde edilen veriler, bir ses dosyasına dönüştürülecek 15. İkinci karakutu olan uçuş veri kayıt cihazı ise analiz için ABD'ye gönderilecek 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Güney Kore'de neden bu kadar çok kaza oluyor?

    Güney Kore'de yaşanan kazaların neden çok olduğuna dair kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, 29 Aralık 2024 tarihinde Jeju Air'e ait bir Boeing 737-800 model uçağın karıştığı kazada 179 kişinin hayatını kaybetmesinin ardından yapılan incelemelerde, kazanın olası nedenleri arasında kuş çarpması, hidrolik arıza ve pilot hatası yer almaktadır. Kuş çarpması: Kontrol kulesi, kazadan kısa bir süre önce uçağa kuşlarla ilgili uyarıda bulunmuştur. Hidrolik arıza: Görüntüler, iniş takımlarının arızalanmadan önce olası bir hidrolik arızaya işaret etmektedir. Pilot hatası: Videolarda, pilotların iniş takımlarını manuel olarak indirmediği veya uçağı yavaşlatmak için flapları veya çıtaları açmadığı görülmektedir. Kazanın kesin nedeni, soruşturma sonucunda belirlenecektir. Ayrıca, Güney Kore'de 29 Mart 2024 tarihinde Seul'de meydana gelen zincirleme trafik kazasında 17 kişi yaralanmıştır.

    Karakutuda hangi bilgiler var?

    Kara kutuda bulunan bilgiler, iki ana kategoriye ayrılır: 1. Uçuş Veri Kayıt Cihazı (FDR): Uçağın son 25 saatindeki konum, yükseklik, hız gibi 88 farklı datayı kaydeder. Zaman, basınç irtifası, hava hızı, ivme, yunuslama durumu gibi parametreleri içerir. 2. Kokpit Ses Kayıt Cihazı (CVR): Pilotların kendi aralarındaki konuşmaları, dahili telefondan kabin ekibine söyledikleri, yolculara yaptıkları anonsları ve telsiz aracılığıyla kule ile gerçekleştirdikleri konuşmaları kaydeder. Kara kutular, çarpma etkisini en aza indirmek için uçağın kuyruk kısmında yer alır. Ayrıca, kara kutular -55 ° ila + 70 ° C arası sıcaklık ve 60 dakika boyunca 1100 ° C ateşe maruz kaldığında bile çalışabilecek şekilde tasarlanmıştır.

    Uçakta karakutu nerede bulunur?

    Uçakta karakutu, genellikle uçağın en az darbe alan bölümü olan kuyruk kısmında bulunur.

    Güney Kore düşen uçağın kara kutusu bulundu mu?

    Evet, Güney Kore'de düşen uçağın kara kutuları bulundu.