• Buradasın

    Google reklamda telefon numarası zorunlu mu?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google reklamlarında telefon numarası kullanımı, reklamın türüne ve politikalarına bağlı olarak değişiklik gösterir.
    • Telefon araması üreten reklamlar için, reklamverenlerin, tıklayan kullanıcılardan gelen aramaları yanıtlarken işletme adlarını reklamda göründüğü şekilde belirtmeleri zorunludur 1. Ayrıca, reklamlardaki telefon numaralarının doğru, çalışır durumda ve reklamı yapılan işletmeyle ilgili olması gerekir 1.
    • Standart metin reklamlarda ise, Temmuz 2013'ten itibaren telefon numarası kullanımı kaldırılmıştır 2. Ancak, telefon numarasını öne çıkarmak isteyen reklamverenler, arama uzantıları özelliğinden faydalanabilirler 2.
    • Ülke hedefli telefon araması reklamlarında, yalnızca hedef ülkeye ait telefon numaralarının kullanılması zorunludur 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google Ads telefon araması üreten reklam nedir?

    Google Ads telefon araması üreten reklam, potansiyel müşterilerin hızla telefon araması yapmalarını sağlayarak ihtiyaçlarına hızlı ve etkili bir şekilde yanıt veren bir reklam türüdür. Bu reklam türü, sadece telefon araması yapılabilen mobil cihazlarda görünür. Telefon araması üreten reklamların bazı özellikleri: Telefon numarası. Nihai URL. Gösterim. Teklif verme. Telefon araması üreten reklamlar, yalnızca telefon görüşmelerini hedefler ve web sitesi ziyaretlerini teşvik etmez.

    Reklam hesabınızla ilişkili doğrulanmış bir telefon numaranız olmalıdır ne demek?

    "Reklam hesabınızla ilişkili doğrulanmış bir telefon numaranız olmalıdır" ifadesi, Google Ads reklamlarında kullanılan telefon numaralarının Google tarafından doğrulanması gerektiğini belirtir. Daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak amacıyla yapılan bu uygulama ile telefon numaralarının reklamlarda ve öğelerde kullanılmadan önce doğru, çalışır durumda ve reklamı yapılan işletmeyle ilgili olması sağlanır. Doğrulama işlemi için Google Ads hesabına giriş yapılıp, doğrulama istenen adımlar takip edilebilir.

    Google reklam türleri nelerdir?

    Google reklam türlerinden bazıları şunlardır: Arama ağı reklamları. Görüntülü reklam ağı. Video reklamlar. Uygulama reklamları. Alışveriş reklamları. Maksimum performans reklamları. Akıllı reklamlar. Yerel hizmet reklamları. Google reklam türleri, işletmelerin hedeflerine ve bütçelerine göre özelleştirilebilen birçok model sunar.

    Google reklamları nasıl çalışır?

    Google Ads (Google Reklamları), kullanıcıların yaptığı aramalara göre reklamların sıralanmasını sağlayan bir açık artırma sistemine dayanır. Google Ads'in çalışma prensibi şu şekildedir: 1. Kullanıcı araması. 2. Açık artırma. 3. Kalite puanı ve teklif. 4. Reklam gösterimi. Google Ads'in nasıl çalıştığını anlamak, etkili kampanyalar oluşturmanın ilk adımıdır. Google Ads'in çalışma şekliyle ilgili daha detaylı bilgi almak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: support.google.com; ideasoft.com.tr; ads.google.com; ikas-landing-dev.vercel.app; adroket.com.

    Google reklam telefon aramaları nasıl yapılır?

    Google reklam telefon aramaları yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Google Ads Hesabı Oluşturma: Google Ads hesabınıza giriş yapın veya yeni bir hesap oluşturun. 2. Yeni Kampanya Oluşturma: Google Ads arayüzünde "Yeni Kampanya Oluştur" seçeneğine tıklayın ve "Arama Ağı" kampanya türünü seçin. 3. Hedef Kitle Belirleme: Arayan kişileri odağınıza alarak hedef kitlenizi tanımlayın. 4. Bütçe Ayarlama: Kampanyanız için günlük veya aylık bir bütçe belirleyin. 5. Reklamlar Oluşturma: Görünen telefon numaranızı içeren ilgi çekici ve bilgilendirici reklamlar oluşturun. 6. Kampanyayı Başlatma: Kampanyanızı gözden geçirin, hataları kontrol edin ve başlatın. Ek olarak, reklam performansını düzenli olarak izlemek ve gerektiğinde ayarlamalar yapmak önemlidir.

    Google reklam terimleri nelerdir?

    Google reklam terimlerinden bazıları şunlardır: Kampanya (Campaign). Reklam grubu (Ad group). Tıklama başına maliyet (CPC - Cost per click). Görüntülenme (Impression). Günlük bütçe (Daily budget). Teklif verme (Bidding). Teklif stratejisi (Bid strategy). Anahtar kelime (Keyword). Yeniden hedefleme (Retargeting). Açılış sayfası (Landing page).

    Google Ads numara nasıl eklenir?

    Google Ads'e telefon numarası eklemek için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. Google Ads hesabınıza giriş yapın. 2. "Reklamlar ve Uzantılar" sekmesini tıklayın. 3. "+" simgesine tıklayın. 4. Seçenekler listesinden "Telefon Uzantısı"nı seçin. 5. Yeni bir uzantı oluşturmak için "Yeni Oluştur"u, mevcut bir uzantıyı kullanmak için ise "Mevcut Olanı Kullan" seçeneğini seçin. 6. Telefon numaranızı girin. 7. Yalnızca mobil cihazlarda mı yoksa tüm cihazlarda mı gösterileceğini seçin. 8. Uzantının ne kadar yayında kalacağını belirlemek için bir başlangıç ve bitiş tarihi belirleyin. 9. Hangi günlerde hangi saat aralıklarında yayında kalmasını istediğinizi girin. 10. "Kaydet" seçeneğini seçerek uzantınızı yayına alın. Çağrı raporlama özelliğini de aktif etmek mümkündür. Telefon numarası ekleme işlemi için Google mail hesabı, aktif bir Google Ads hesabı, yayınlanmış bir reklam kampanyası, aktif bir e-ticaret veya kurumsal site gereklidir.