• Buradasın

    Google Analytics'te yönetici rolü nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Analytics'te yönetici rolü, platformun tam kontrolüne sahip olmayı sağlar 2. Bu role sahip olan kişi, aşağıdaki yetkilere sahiptir:
    • Kullanıcıları yönetme: Hesap veya mülkteki kullanıcıları ekleme, silme ve onlara roller atama 23.
    • Ölçüm yapılandırmalarını gerçekleştirme: Hesap ve mülk ayarlarını yapma 1.
    • İzinleri ayarlama: Geçerli kaynak için doğrudan izinlerin yanı sıra diğer kaynaklar aracılığıyla atanan rolleri ve veri kısıtlamalarını yönetme 2.
    Ayrıca, yönetici, Google Analytics'te rapor oluşturma, veri analizi ve dijital stratejileri geliştirme gibi görevleri de yerine getirebilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Google Analytics kurulumu nasıl yapılır?

    Google Analytics kurulumu için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google hesabı ile giriş yapma. 2. Mülk oluşturma. 3. Takip kodu alma. 4. Özelleştirme. Google Analytics kurulumunda destek almak için bir uzmana danışılması önerilir.

    Google Analyticste izin modu nasıl açılır?

    Google Analytics'te izin modunu açmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Varsayılan izin durumunu ayarlayın: Google Analytics için gerekli anahtar/değer çiftlerini `info.plist` dosyasına ekleyin. 2. Consent Mode API'sini yükleyin: Kullanıcı izin verdiğinde Google etiketleri, izin modu API'lerini yükleyip yürütür. 3. İzin değerlerini güncelleyin: `setConsent` yöntemini kullanarak izin değerlerini güncelleyin. Ayrıca, bir kullanıcı rızası yönetim platformu (CMP) kullanarak da izin modunu ayarlayabilirsiniz.

    Google Analytics'te mülk ve hesap farkı nedir?

    Google Analytics'te hesap ve mülk arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Hesap. Mülk. Google Analytics 4 (GA4) sürümünde, hesap ve mülk düzeyleri bulunur; ancak "görünüm" düzeyi bölümü yoktur.

    Google Analytics yetki verme nasıl olur?

    Google Analytics'te yetki vermek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Google Analytics hesabına giriş yapılır. 2. Sol tarafta bulunan açılır menüden "Yönetici" sekmesine tıklanır. 3. Açılan sayfada "Hesap" kısmında bulunan "Hesap erişim yönetimi" yazısına tıklanır. 4. Sağ üst köşede bulunan “Artı (+)” işaretine tıklanır. 5. Açılan menüden “Kullanıcı Ekle” seçeneği işaretlenir. 6. Açılan yeni sayfaya eklemek istenen kullanıcıya ait Gmail adresi eklenir. 7. Kullanıcının hesap üzerindeki rolü belirtilir. 8. "Ekle" seçeneğine tıklanır. Eklenen kullanıcıya, verilen yetkiye göre izleme ya da hesap ayarlarına müdahale gibi yetkiler verilebilir. Özellikle yönetici yetkisinin herkese verilmemesi önerilir. Google Analytics'te yetki verme işlemi, ajans hizmetleri ya da üçüncü şahıslar tarafından erişim gerektiğinde yapılır. Daha fazla bilgi için Google'ın resmi destek sayfasına veya reklamweb.com gibi kaynaklara başvurulabilir.

    Google Analytics'te kullanıcıları yönetme iznine sahip olan bir analytics yöneticisiyle iletişime geçin ne demek?

    Google Analytics'te kullanıcıları yönetme iznine sahip olan bir analytics yöneticisiyle iletişime geçmek, bu kişinin hesaptaki kullanıcıları ekleme, kaldırma ve izinlerini düzenleme yetkisine sahip olduğu anlamına gelir. Bu tür bir erişim, genellikle en üst düzey yöneticilere verilir çünkü bu erişim türü, diğer kullanıcıların yetkilerini değiştirme gücüne sahiptir.

    Google Analytics'te hangi veriler var?

    Google Analytics'te bulunan bazı veriler: Gerçek zamanlı veriler. Kitle verileri. Edinme verileri. Davranış verileri. Dönüşüm verileri. Ayrıca, özel boyut ve metrikler oluşturma imkanı da bulunmaktadır.

    Google analytics ile neler yapılabilir?

    Google Analytics ile yapılabilecek bazı şeyler: Web sitesinin performansını ölçmek. Kullanıcıları segmentlere ayırıp analiz yapmak. Dönüşümleri artırmaya yönelik analizler yapmak. İçeriklerin kalitesini gözlemlemek. Gerçek zamanlı veri analizi yapmak. Edinme raporları ile trafik, dönüşümler ve pazarlama kanalları hakkında bilgi almak. Kullanıcı davranışlarını analiz etmek. Tahmini gelir raporları ve dönüşüm olasılıkları gibi AI tabanlı özelliklerden yararlanmak. Çoklu cihazlardaki kullanıcı etkileşimlerini izlemek ve analiz etmek. Özel raporlar ve gösterge tabloları oluşturmak.