Buradasın
Google Ads terminolojisi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Ads terminolojisi, Google'ın reklamcılık platformu olan Google Ads'te sıkça kullanılan bazı temel kavramları içerir:
- Kampanya ve Kampanya Türü 1. Kampanya, reklam gruplarından oluşur ve aynı bütçeye, kampanya türüne ve diğer reklam ayarlarına sahiptir 1.
- Reklam Sıralaması (Ad Rank) 15. Reklam sıralaması, Google Ads reklamınızın bir arama sayfasında nerede görüneceğini belirler ve kalite puanı ile teklif tutarına dayanır 15.
- Tıklama Oranı (CTR) 15. Gösterim başına tıklanma oranıdır ve reklamın ne kadar etkili olduğunu gösterir 5.
- Dönüşüm Oranı 15. Yüzde olarak gösterilen ve reklam etkileşimi başına ortalama dönüşüm sayısını ifade eder 1.
- Anahtar Kelime 45. Kullanıcıların Google'da yazdığı gerçek sorgudur 4.
- Kalite Puanı (Quality Score) 15. Google’ın reklamlarınız için verdiği kalite puanıdır ve anahtar kelimeyle reklamın uyumuna göre değişir 5.
- Gösterim (Impression) 15. Reklamınızın kullanıcılara kaç kez gösterildiğini ifade eder 5.
- Reklam Uzantıları (Ad Extensions) 15. Reklamlara telefon numarası, konum, bağlantı gibi ekstra bilgi eklemeyi sağlar 5.
- Yeniden Pazarlama (Remarketing) 5. Daha önce web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara tekrar reklam gösterme stratejisidir 5.
Bu terimler, Google Ads kampanyalarını daha verimli yönetmek için önemlidir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: