• Buradasın

    Excelde =topla nasıl kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Excel'de TOPLA formülü, bir aralıktaki tüm sayısal hücreleri toplamak için kullanılır 3.
    TOPLA formülünü kullanmak için şu adımlar izlenebilir:
    1. Bir hücreye =TOPLA yazın ve ardından bir açma parantezi ( yazın 1.
    2. Bağımsız değişken olarak adlandırılan ilk formül aralığını girmek için, toplamak istediğiniz hücre aralığını yazın (örneğin, A2:A4) 1.
    3. İlk bağımsız değişkeni bir sonrakinden ayırmak için bir virgül (,) yazın 1.
    4. İkinci bağımsız değişken olan hücre aralığını yazın (örneğin, C2:C3) 1.
    5. Kapatma ayracı ) yazın ve Enter tuşuna basın 1.
    Her bağımsız değişken, tümü virgülle ayrılmış bir aralık, sayı veya tek hücre başvuruları olabilir 1.
    Ayrıca, Türkçe Excel'de TOPLA formülünü uygulamak için Ctrl + M kısayolu da kullanılabilir 3.
    TOPLA formülü, koşul olmadan sayıları toplamak için kullanılır 3.
    Excel'de TOPLA formülünün kullanımı ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir:
    • support.microsoft.com 1;
    • vidoport.com 3;
    • boenstitu.com 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Excel ile neler yapılabilir?

    Excel ile yapılabilecek bazı şeyler: Veri analizi ve görselleştirme. Hesaplamalar. Grafik ve dashboard hazırlama. Makro ve VBA ile otomasyon. Rapor oluşturma. İnternetten veri çekme. Oyun yapma. Excel, kişisel finans yönetiminden devasa veri analizi projelerine kadar geniş bir kullanım alanına sahiptir.

    Excel ile neler yapılabilir?

    Excel ile yapılabilecek bazı şeyler: Veri analizi ve görselleştirme. Hesaplamalar. Grafik ve dashboard hazırlama. Makro ve VBA ile otomasyon. Rapor oluşturma. İnternetten veri çekme. Oyun yapma. Excel, kişisel finans yönetiminden devasa veri analizi projelerine kadar geniş bir kullanım alanına sahiptir.

    Excel toplama formülü örnekleri nelerdir?

    Excel'de toplama formülü örnekleri: Temel toplama: İki hücredeki sayıları doğrudan toplamak için kullanılır. TOPLA (SUM) formülü ile aralık toplama: Bir aralıktaki tüm sayısal hücreleri toplar. ETOPLA (SUMIF) ile şartlı toplama: Tek bir koşula bağlı olarak toplama yapar. ÇOKETOPLA (SUMIFS) ile çok şartlı toplama: Birden fazla koşula bağlı olarak verileri toplar. Ayrıca, otomatik toplam için verilerin sonundaki hücreye gelip Formül sekmesinden otomatik toplam resmine tıklamak da kullanılabilir.

    Excel çoketopla formülü nasıl kullanılır?

    Excel'de ÇOKETOPLA formülü şu şekilde kullanılır: 1. Toplam aralığı belirtilir. 2. Ölçüt aralığı ve ölçütler tanımlanır. 3. İsteğe bağlı olarak ek aralıklar ve ölçütler eklenebilir. Formül örneği: `=ÇOKETOPLA(A2:A9, B2:B9, "=A", C2:C9, "Taner")`. ÇOKETOPLA, birden fazla ölçütü karşılayan tüm bağımsız değişkenleri toplar ve raporlama, bordro hesaplama, performans analizleri gibi karmaşık filtrelemelerde kullanılır.

    Excel satır toplamı nasıl yapılır?

    Excel'de bir satırın toplamını almak için SUM fonksiyonu kullanılabilir. Bunun için: 1. Toplamak istediğiniz hücreleri seçin. 2. 'Oto Toplam' butonuna tıklayın veya `=SUM(` yazıp parantez içine hücre aralığını girin. Örneğin, A1'den A5'e kadar olan hücreleri toplamak için `=SUM(A1:A5)` formülü kullanılır. Ayrıca, Giriş sekmesinde bulunan Otomatik Toplam özelliği de kullanılabilir. Bunun için: 1. Toplamak istediğiniz sayıların yanındaki bir hücreyi seçin. 2. Giriş sekmesinde Otomatik Toplam'ı seçin. 3. Enter tuşuna basın.

    Excel sütun toplama formülü yerine ne kullanılır?

    Excel'de sütun toplama formülü yerine kullanılabilecek bazı alternatifler şunlardır: Otomatik Toplam (AutoSum). TOPLA (SUM) fonksiyonu. ARRAYFORMULA fonksiyonu. ALT TOPLAM (SUBTOTAL) fonksiyonu. Ayrıca, toplama işlemi için & işareti veya CONCATENATE fonksiyonu da kullanılabilir.

    Excel metin içinde sayı varsa topla formülü nedir?

    Excel'de metin içinde sayıların olduğu bir durumda toplama formülü, TOPLA (SUM) fonksiyonudur. Bu formülü kullanmak için: 1. Bir hücre seçin ve içine =TOPLA yazın. 2. Önerilen işlevler arasından TOPLA komutuna çift tıklayın. 3. Toplamak istediğiniz hücre aralığını seçin (örneğin, A2:A10). 4. Enter tuşuna basın. Eğer aralıkta sadece metin olsa bile, Excel metin içeren hücreleri görmezden gelecek ve işlemi hatasız olarak gerçekleştirecektir.