• Buradasın

    Excelde işgünü nasıl 6 yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Excel'de belirli bir tarihten itibaren 6 iş günü hesaplamak için "İŞGÜNÜ" formülünü kullanabilirsiniz 12. Formül şu şekilde yazılır:
    İŞGÜNÜ(başlangıç_tarihi; gün_sayısı; [tatiller]) 13.
    Burada:
    • başlangıç_tarihi: Hesaplamaya başlanacak tarih 13.
    • gün_sayısı: İleri gitmek istenen iş günü sayısı, pozitif bir sayı olmalıdır 13.
    • [tatiller]: (İsteğe bağlı) Tatil günlerini hariç tutmak için kullanılan tarih aralığı 13.
    Örnek kullanım: =İŞGÜNÜ("01/01/2024"; 6), 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren 6 iş günü sonrasını hesaplar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Excel hesaplama türleri nelerdir?

    Excel'de dört ana hesaplama türü vardır: 1. Aritmetik İşlemler: Toplama, çıkarma, çarpma, bölme gibi temel matematik işlemlerini içerir. 2. Karşılaştırma İşlemleri: İki değeri karşılaştırarak DOĞRU veya YANLIŞ mantıksal değerini döndürür. 3. Metin Birleştirme: İki veya daha fazla metin dizesini tek bir metin parçası oluşturmak için birleştirir. 4. Başvuru İşlemleri: Hücre aralıklarını kullanarak hesaplamalar yapar.

    Excelde zaman nasıl gösterilir?

    Excel'de zaman iki şekilde gösterilebilir: 1. Statik (durağan) tarih ve saat ekleme: Hücreye geçerli tarih ve saati eklemek için Ctrl + Shift + ; veya Ctrl + Shift + : tuş kombinasyonlarını kullanabilirsiniz. 2. Dinamik tarih ve saat ekleme: Formüller kullanarak sürekli güncellenen tarih ve saat eklemek için =BUGÜN() (tarih için) ve =ŞİMDİ() (saat için) fonksiyonlarını kullanabilirsiniz.

    Excel çalışma saatleri tablosu nasıl yapılır?

    Excel'de çalışma saatleri tablosu oluşturmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Excel dosyası oluşturun: Excel'i açın ve yeni bir dosya oluşturun. 2. Çalışan bilgilerini girin: Çalışanların isimleri, görevleri, TC kimlik numaraları gibi genel bilgileri ekleyin. 3. Takvim veya tarih sütunu ekleyin: Bir sütunu sadece tarihleri takip etmek için kullanın. 4. Puantaj bilgilerini ekleyin: Her çalışan için her günün yanına giriş - çıkış saati, öğle arası gibi puantaj bilgilerini ekleyin. 5. Formül ve hesaplamaları ekleyin: İhtiyaca göre, çalışma sürelerini, fazla mesaiyi veya izin günlerini takip etmenizi kolaylaştıracak formüller ekleyin. 6. Toplamları hesaplayın: Haftalık veya aylık toplamları hesaplamak için formüller ekleyin. 7. Dosyayı güncel tutun: Puantaj takibini düzenli olarak yapın ve her yeni gün veya hafta sonunda ilgili bilgileri ekleyerek dosyanızı güncel tutun. 8. Yedekleyin: Dosyanızı düzenli olarak yedekleyin, böylece veri kaybı durumunda problem yaşamayın. Bu adımları takip ederek, Excel veya tercih ettiğiniz diğer hesap tablolarında puantaj takibi yapabilirsiniz.