Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de pivot tablo oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Veri aralığının seçilmesi 35. Pivot tabloya dahil etmek istenen veri aralığı seçilir 35.
- Ekle sekmesine tıklanması 3. Excel menüsünde üst kısımda bulunan "Ekle" sekmesine tıklanır 3.
- Pivot tablo seçeneğinin seçilmesi 3. Açılan menüden "Pivot Tablolar" bölümünde "Pivot Tablo"ya tıklanır 3.
- Konumun belirlenmesi 3. Açılan pencerede, pivot tablonun nereye yerleştirileceği seçilir 3. Yeni bir çalışma sayfası oluşturmak genellikle iyi bir seçimdir 3.
- Alanların seçilmesi 3. Sağ tarafta beliren "PivotTable Alanları" panelinde, analiz etmek istenen alanlar seçip ilgili bölümlere sürüklenir 3.
- Satırlar 3. Kategorize etmek istenen veriler bu alana sürüklenir 3.
- Sütunlar 3. Karşılaştırma yapmak istenen veriler bu alana sürüklenir 3.
- Değerler 3. Toplamak veya hesaplamak istenen sayısal veriler bu alana sürüklenir 3.
- Filtreler 3. Verileri belirli kriterlere göre filtrelemek için kullanılır 3.
Pivot tablo oluşturmadan önce, veri setinin temiz ve düzenli olduğundan emin olunmalıdır 3. Başlıkların doğru olması, boş hücrelerin olmaması önemlidir 3.
Excel'de pivot tablo oluşturma ile ilgili daha fazla bilgi ve örnek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: