Buradasın
Excel pivot tablo ile rapor hazırlama nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de pivot tablo ile rapor hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Verilerin hazırlanması 2. Gereksiz satır ve sütunların kaldırılması ve veri tiplerinin doğru kullanılması gibi adımlar içerir 2.
- Pivot tablo ekleme 3. Excel'de başlıklarıyla oluşturulan tablo içerisinde yer alan bir hücre seçildikten sonra "Araçlar > Ekle > Pivot Tablo Ekle" adımları takip edilir 3.
- Kaynak veri tablosunun seçilmesi 3. Eğer tabloda başlıksız boş satır ve sütun yoksa, pivot tablo aralıkları otomatik olarak seçilmiş olur 3.
- Pivot tablonun oluşturulacağı sayfanın seçilmesi 3. Genellikle yeni bir sayfada pivot tablo oluşturulur ve "Tamam" seçildikten sonra çalışma sayfasının solunda yeni bir sayfada pivot tablo oluşur 3.
- Satır, sütun ve değerlerin yerleştirilmesi 3. Pivot tablonun oluşumu ve tasarımı, özet tabloda görmek istenilen sonuçlar için "Satır", "Sütun" ve "Değerler" alanlarına isteğe göre filtreler yerleştirilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: