Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de pivot tablo ile rapor hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Verileri Hazırlama: Pivot tablo oluşturmak için verilerin düzgün bir şekilde tablo halinde düzenlenmiş olması ve her sütunun başlığının belirlenmiş olması gerekmektedir 12.
- Pivot Tablo Ekleme: Excel'in üst menüsünde yer alan "Ekle" sekmesine tıklayın ve "Pivot Tablo" seçeneğini seçin 13.
- Veri Aralığını Seçme: Veri aralığını seçtikten sonra Excel, veri aralığınızı otomatik olarak belirleyecektir 1. Ancak bu aralığı manuel olarak da değiştirebilirsiniz 1.
- Pivot Tablo Alanlarını Yapılandırma: Sağ tarafta açılan "Pivot Tablo Alanları" panelinde, veri başlıklarınızı "Satır", "Sütun", "Değerler" veya "Filtreler" alanlarına sürükleyin 13.
- Pivot Tablo Verilerini Filtreleme: Sağdaki panelde, bölge veya diğer kategorilerle ilgili filtreler ekleyebilirsiniz 1.
- Grafik Oluşturma: Pivot tabloyu seçtikten sonra, "Ekle" sekmesinde "Pivot Grafik" seçeneğine tıklayarak ihtiyaca uygun grafik türünü seçip raporu tamamlayabilirsiniz 13.
Bu adımlar, büyük veri setlerini hızlı ve etkili bir şekilde analiz etmek ve raporlamak için pivot tabloların kullanımını sağlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: