• Buradasın

    Excel'de hızlı toplama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Excel'de hızlı toplama yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
    • Otomatik Toplam (AutoSum) Özelliği: Toplamak istenen sayıların yanındaki bir hücre seçilip, Giriş sekmesinde Otomatik Toplam butonuna tıklandıktan sonra Enter tuşuna basılarak işlem tamamlanabilir 15.
    • TOPLA (SUM) Formülü: Bir aralıktaki tüm sayısal hücreleri toplamak için kullanılır 24. Formülü uygulamak için, Formüller sekmesinden İşlev Ekle seçeneği kullanılabilir 4.
    • Klavye Kısayolu: Hücre seçilip Alt + = tuşlarına bastıktan sonra seçim doğruysa Enter tuşuna basılarak işlem gerçekleştirilebilir 5.
    Ayrıca, basit bir formül oluşturarak da toplama yapılabilir 1. Örneğin, iki hücredeki sayıları toplamak için =A2+B2 formülü kullanılabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Excel'de hızlı doldurma ne işe yarar?

    Excel'de hızlı doldurma (Flash Fill) özelliği, veri girişini hızlandırmak ve kolaylaştırmak için kullanılır. Hızlı doldurma özelliği, ağırlıklı olarak metinsel ifadeleri ayrıştırma ve birleştirme gibi işlemlerde kullanılır. Ayrıca, tarih serileri veya isim listeleri gibi desenleri tanıyarak, bu desenlere göre verileri tamamlayabilir.

    Excel toplama ve çıkarma aynı formülde nasıl yapılır?

    Excel'de toplama ve çıkarma işlemlerinin aynı formülde nasıl yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, Excel'de toplama ve çıkarma işlemleri için kullanılabilecek bazı formüller şunlardır: Toplama: Doğrudan toplama: Boş bir hücreye tıklayıp `=A1+C5` yazarak A1 ve C5 hücrelerindeki değerleri toplayabilirsiniz. TOPLA fonksiyonu: `=TOPLA(A7:A10)` formülüyle A7 ile A10 hücreleri arasındaki verileri toplayabilirsiniz. Çıkarma: Doğrudan çıkarma: `=A1-B1` formülüyle A1 hücresindeki değerden B1 hücresindeki değeri çıkarabilirsiniz. TOPLA fonksiyonu: `=TOPLA(A1, -B1, -C1)` formülüyle A1 hücresinden B1 ve C1 hücrelerindeki değerleri çıkarabilirsiniz. Formül yazarken, formülün eşit (=) işaretiyle başlaması gerektiğini ve formül çubuğunu kullanarak oluşturulabileceğini unutmamak gerekir.

    Excelde toplama formülü ingilizce nasıl yazılır?

    Excel'de toplama formülü İngilizce olarak SUM şeklinde yazılır. Formülü kullanmak için: 1. Seçilen bir hücreye =SUM yazarak formülü seçin. 2. Ardından toplamak istediğiniz veri aralığını seçin. Alternatif olarak, verilerinizin sonundaki hücreye gelip Formül sekmesinden otomatik toplam resmine tıklayabilirsiniz.

    Excel sütun toplama formülü yerine ne kullanılır?

    Excel'de sütun toplama formülü yerine kullanılabilecek bazı alternatifler şunlardır: Otomatik Toplam (AutoSum). TOPLA (SUM) fonksiyonu. ARRAYFORMULA fonksiyonu. ALT TOPLAM (SUBTOTAL) fonksiyonu. Ayrıca, toplama işlemi için & işareti veya CONCATENATE fonksiyonu da kullanılabilir.

    Excelde bir koşula bağlı toplama nasıl yapılır?

    Excel'de bir koşula bağlı toplama yapmak için ETOPLA veya ÇOKETOPLA fonksiyonları kullanılabilir. ETOPLA fonksiyonu ile tek bir koşula bağlı toplama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Aralık. 2. Ölçüt. 3. Toplam aralığı. ÇOKETOPLA fonksiyonu ile birden fazla koşula bağlı toplama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. D2:D11. 2. A2:A11. 3. "Güney". 4. C2:C11. 5. "Et". Daha fazla bilgi ve örnekler için Microsoft Destek, Vidoport ve Temel Excel gibi kaynaklar incelenebilir.

    Excelde renklere göre toplama nasıl yapılır?

    Excel'de renklere göre toplama işlemi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: VBA (Visual Basic for Applications) makro kodları. SUBTOTAL formülü. GET.CELL formülü. Kutools for Excel. Excel'de renge göre toplama işlemi için özel bir fonksiyon bulunmamaktadır.

    Excel toplama işlemi kaç farklı şekilde yapılır?

    Excel'de toplama işlemi dört farklı şekilde yapılabilir: 1. Fonksiyon kullanarak. 2. Klavye tuşlarını kullanarak. 3. Hızlı komutlar ile. 4. Makro yoluyla.