Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Excel'de tarihe ay eklemek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir:
- SERİTARİH fonksiyonu 13. Bu fonksiyon için iki değer gerekir: başlangıç tarihi ve eklemek veya çıkarmak istenen ay sayısı 13. Ay eklemek için ikinci bağımsız değişken olarak pozitif bir sayı girilir 13.
- EDATE fonksiyonu 45. Bu fonksiyonda, ay eklemek istenen tarih ve eklemek istenen ay sayısı belirtilir 45.
- Hücre referansları ve aritmetik işlemler 4. Tarihlerle doğrudan aritmetik işlemler yaparak da aylar eklenebilir, ancak bu yöntem, ay sonlarını ve artık yılları doğru şekilde hesaplamada sorunlara neden olabilir 4.
Örnek bir kullanım:
- A5 hücresine 16/10/12 yazın 1.
- B5 hücresine
=SERİTARİH(A5,16)
yazın ve RETURN tuşuna basın 1. - Bu formül, A5 hücresindeki değere 16 ay ekler ve sonuç 16/2/14 tarihi olur 1.
Sonuçlar seri numarası olarak görünüyorsa, biçimi değiştirmek için Excel'in "Giriş" sekmesindeki "Biçim" altından "Hücreleri Biçimlendir" seçeneği kullanılabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: