• Buradasın

    EDS plakayı kaç metreden okur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    EDS kameraları, plakayı 250 metreye kadar okuyabilmektedir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EDS nedir ne işe yarar?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi), trafik akışının kontrolü ve ulaşım optimizasyonu için kullanılan bir teknolojidir. İşe yarar yönleri: - Kural ihlallerini tespit eder: Sensörler aracılığıyla kural ihlali yapan araçları belirler ve plakalarını okuyarak cezaya tabi tutar. - Caydırıcılık sağlar: Sürücülerin trafik kurallarına uymalarını teşvik eder. - Can ve mal güvenliğini korur: Kazaları önleyerek can ve mal kayıplarını azaltır. - Veri toplar ve analiz eder: İş süreçlerini, verileri ve güvenliği dijital olarak izler, raporlar ve iyileştirmeler için veri sağlar.

    EDS yanlış ölçüm yaparsa ne olur?

    EDS'nin yanlış ölçüm yapması durumunda, sürücülerin trafik cezalarına itiraz etme hakkı vardır. İtiraz süreci şu şekilde işler: 1. Ceza Makbuzunun İbrazı: İtiraz dilekçesine ceza makbuzunun eklenmesi gereklidir. 2. Dilekçe Hazırlığı: İtiraz dilekçesinde cezanın hatalı olduğuna dair gerekçeler sunulmalıdır. 3. Kanıtların Sunulması: Radar cihazının kalibrasyon raporu veya ölçüm sırasında aracın hız göstergesinin görüntüleri gibi kanıtlar sunulabilir. 4. Mahkeme Süreci: Eğer itiraz sonuçsuz kalırsa, sürücüler mahkemeye başvurarak durumu tekrar değerlendirebilirler. Bu süreçte, yanlış ölçüm veya hatalı bilgi sunulması durumunda cezaların iptali mümkün olabilir.

    EDS ve hız koridoru aynı mı?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) ve hız koridoru farklı kavramlardır. EDS, trafik akışını kontrol etmek ve kural ihlallerini tespit etmek için kullanılan bir sistemdir. Hız koridoru ise, belirli bir güzergahta araçların ortalama hızını hesaplayan ve hız sınırını aşan araçları tespit eden bir EDS uygulamasıdır.

    EDS hangi durumlarda ceza yazar?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) aşağıdaki durumlarda ceza yazar: 1. Hız İhlali: Ortalama hız ölçümü veya radar ile hız sınırının aşıldığını tespit eder. 2. Kırmızı Işık İhlali: Trafik ışıklarında durmayan araçların plakalarını kaydeder. 3. Park İhlali: Yasaklı alanlara park eden araçları tespit eder. 4. Emniyet Şeridi İhlali: Emniyet şeridini ihlal eden araçları belirler. Cezalar, plaka üzerinden başlatılır ve ceza bilgileri Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından onaylanır.

    EDS ve mobese farkı nedir?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) ve MOBESE (Mobil Elektronik Sistem Entegrasyonu) arasındaki farklar şunlardır: 1. EDS: Sabit noktalara yerleştirilen sensörler aracılığıyla trafikte kural ihlallerini tespit eder ve belgeleyerek cezai işlem uygulanmasını sağlar. 2. MOBESE: Şehir genelindeki güvenlik kameralarını içeren bir sistemdir ve genellikle suç önleme ve olay yeri tespiti amacıyla kullanılır. Özetle, EDS daha çok trafik kurallarını ihlal eden araçları belirlemek için kullanılırken, MOBESE genel güvenlik ve asayiş amaçlı bir sistemdir.

    EDS kaç km uzaktan çeker?

    EDS kameraları, 800 metre hatta yol düzse 1000 metre mesafeye kadar hız ölçümü yapabilir. Ayrıca, trafik radarları ise 3000 metreye kadar aracın hızını algılayabilir. Bunun için açık alan olması gerekmektedir.

    EDS hangi ayarda çalışmalı?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) aşağıdaki ayarlarda çalışmalıdır: 1. Kamera ve Sensörler: EDS noktalarına yerleştirilen yüksek çözünürlüklü kameralar ve radarlar, trafik kurallarını ihlal eden araçları anlık olarak tespit etmelidir. 2. Plaka Tanıma Sistemi: Araçların plakaları otomatik olarak okunmalı ve veri tabanına kaydedilmelidir. 3. İhlal Tespiti: Hız sınırı aşımı, kırmızı ışık ihlali, emniyet şeridi kullanımı gibi kurallar çiğnendiğinde sistem bunu kayıt altına almalıdır. 4. Ceza Süreci: Tespit edilen ihlal, dijital ortamda kaydedilerek plakaya ceza yazılmasına olanak tanımalıdır. 5. 7/24 Kesintisiz Çalışma: Sistem, trafik akışını izlemek, yoğunlukları tespit etmek ve gerektiğinde trafik yönlendirmelerini planlamak için 7/24 kesintisiz çalışmalıdır.