• Buradasın

    EDS plakayı kaç metreden okur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2025 yılı itibarıyla sabit EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) kameraları, yaklaşık 250 metre mesafeden plaka ve hız tespiti yapabilir 4. Yeni nesil mobil EDS kameraları ise 1.000 metreye kadar görüntü alabilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EDS nedir ne işe yarar?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi), trafik akışını denetlemek için kullanılan bir yöntemdir. EDS'nin temel amaçları: Trafik düzenini sağlamak ve olası kazaları en aza indirmek. Sürücüleri trafik kurallarına uymaya teşvik etmek. İnsanların can ve mal emniyetini korumak. EDS ile hız sınırı ihlali, kırmızı ışık ihlali, emniyet şeridi ihlali, park yasağı ihlali ve seyir halindeyken cep telefonu kullanma gibi kural ihlalleri tespit edilebilir.

    EDS ve hız koridoru aynı mı?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) ve hız koridoru farklı kavramlardır. EDS, trafik akışını kontrol etmek ve kural ihlallerini tespit etmek için kullanılan bir sistemdir. Hız koridoru ise, belirli bir güzergahta araçların ortalama hızını hesaplayan ve hız sınırını aşan araçları tespit eden bir EDS uygulamasıdır.

    EDS hangi durumlarda ceza yazar?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi), aşağıdaki durumlarda ceza yazar: Hız sınırı ihlali. Kırmızı ışıkta geçme. Emniyet şeridi ihlali. Yasak park. Ters yön ihlali. Ayrıca, EDS ile seyir halindeyken cep telefonu kullanma, yayalara yol vermeme, hatalı sollama gibi kural ihlalleri de tespit edilebilir. EDS cezaları, araç plakasına işlenir ve makbuzu ikamet adresine gönderilir.

    EDS hangi ayarda çalışmalı?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) aşağıdaki ayarlarda çalışmalıdır: 1. Kamera ve Sensörler: EDS noktalarına yerleştirilen yüksek çözünürlüklü kameralar ve radarlar, trafik kurallarını ihlal eden araçları anlık olarak tespit etmelidir. 2. Plaka Tanıma Sistemi: Araçların plakaları otomatik olarak okunmalı ve veri tabanına kaydedilmelidir. 3. İhlal Tespiti: Hız sınırı aşımı, kırmızı ışık ihlali, emniyet şeridi kullanımı gibi kurallar çiğnendiğinde sistem bunu kayıt altına almalıdır. 4. Ceza Süreci: Tespit edilen ihlal, dijital ortamda kaydedilerek plakaya ceza yazılmasına olanak tanımalıdır. 5. 7/24 Kesintisiz Çalışma: Sistem, trafik akışını izlemek, yoğunlukları tespit etmek ve gerektiğinde trafik yönlendirmelerini planlamak için 7/24 kesintisiz çalışmalıdır.

    EDS ve mobese farkı nedir?

    EDS (Elektronik Denetleme Sistemi) ve MOBESE (Mobil Elektronik Sistem Entegrasyonu) arasındaki temel farklar şunlardır: EDS: Trafikte kural ihlallerini tespit eder ve cezai işlem uygular. Sabit noktalara yerleştirilen sensörler ve kameralar aracılığıyla çalışır. Hız koridoru, kırmızı ışık ihlali, emniyet şeridi ihlali gibi çeşitli ihlalleri denetler. MOBESE: Şehir genelindeki güvenlik kameralarını içerir. Suç önleme, kamu düzenini sağlama ve trafik akışını izleme gibi amaçlarla kullanılır. Anlık görüntü kaydı alır ve bu kayıtlar delil olarak kullanılabilir. Özetle, EDS daha çok trafik kural ihlallerini tespit etmeye odaklanırken, MOBESE genel güvenlik ve asayiş amacıyla kullanılır.

    EDS kaç km uzaktan çeker?

    EDS kameraları, 800 metre hatta yol düzse 1000 metre mesafeye kadar hız ölçümü yapabilir. Ayrıca, trafik radarları ise 3000 metreye kadar aracın hızını algılayabilir. Bunun için açık alan olması gerekmektedir.

    EDS yanlış ölçüm yaparsa ne olur?

    EDS'nin (Elektronik Denetleme Sistemi) yanlış ölçüm yapması durumunda, sürücüler ceza kararına itiraz edebilir. İtiraz sürecinde dikkat edilmesi gerekenler: Ceza makbuzunun ibraz edilmesi; İtiraz dilekçesinin doğru şekilde hazırlanması; Gerekirse tanık beyanlarının sunulması. Hız ihlalinin hatalı olduğunu kanıtlamak için aracın hız göstergesinin görüntüleri gibi kanıtlar sunulabilir. Eğer itiraz sonuçsuz kalırsa, sürücüler mahkemeye başvurabilir.