• Buradasın

    EÇED'e kimler giriş yapabilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Çevrimiçi ÇED Süreci Yönetimi Sistemi (e-ÇED) giriş yetkisi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara verilmiştir 3. Bu kuruluşlar, kendilerine atanan kullanıcı adı ve şifrelerle e-imza kullanarak sisteme giriş yapabilirler 3.
    e-ÇED sistemine giriş yapabilecek kişiler arasında şunlar yer alır:
    • ÇED süreci ile ilgili başvuru yapan proje sahipleri 3;
    • Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşların çalışanları 3.
    Sisteme giriş için e-Devlet şifresi veya mobil imza gibi kimlik doğrulama yöntemleri gereklidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-ÇED başvurusu nasıl yapılır?

    E-ÇED başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Yetkili ÇED Danışmanı ile Çalışma: ÇED raporu hazırlamak ve resmi süreci yürütmek için ÇED danışmanlık firmalarından biriyle anlaşılmalıdır. 2. Proje Tanıtım Dosyası (PTD) Hazırlığı: EK-II listesine giren projeler için PTD hazırlanır. 3. Başvuru ve Ön İnceleme: PTD, e-ÇED sistemi üzerinden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na veya il müdürlüğüne sunulur. 4. Halkın Katılımı ve Görüş Toplanması: EK-I listesine giren projelerde halkın katılımı toplantısı düzenlenir. 5. ÇED Raporunun Hazırlanması: EK-I projeleri için detaylı ÇED raporu hazırlanır. 6. İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu Süreci: Hazırlanan ÇED raporu Bakanlığa sunulur ve İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından incelenir. Tüm başvurular dijital ortamda e-ÇED sistemi üzerinden yapılır. E-ÇED sistemine yüklenen belgelerin eksiksiz ve doğru olması oldukça önemlidir.

    E-ÇED'e nasıl giriş yapılır?

    e-ÇED sistemine giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. eced.csb.gov.tr adresine gidilir ve "muafiyet başvuru takip" butonuna tıklanır. 2. İl müdürlüğü tarafından e-ÇED sistemi üzerinden verilen yazıda bulunan geçici referans numarası ve erişim kodu yazılarak "muafiyet başvurusu takip" butonuna basılır. 3. Açılan sayfada "göster" butonuna basılır. 4. "Koordinat bilgileri" başlığına, proje alanın koordinatları yüklenir. 5. "Başvuru dosyası" kısmına, proje ile ilgili evraklar "dosya seç" butonuna basılarak yüklenir. 6. Proje kapsamında inşaat ve işletme aşamasında çalışacak kişi sayısına göre hesaplanacak olan evsel atık su miktarı, evsel katı atık miktarları ve proses atık su miktarları "veri formu"na yazılır ve "kaydet" butonuna basılır. 7. "Gönder" butonuna basılarak işlem tamamlanır. e-ÇED sistemine, bakanlıkça yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmaları aracılığıyla da giriş yapılabilir.