• Buradasın

    E-ÇED'e nasıl giriş yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    e-ÇED sistemine giriş yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. eced.csb.gov.tr adresine gidilir ve "muafiyet başvuru takip" butonuna tıklanır 3.
    2. İl müdürlüğü tarafından e-ÇED sistemi üzerinden verilen yazıda bulunan geçici referans numarası ve erişim kodu yazılarak "muafiyet başvurusu takip" butonuna basılır 3.
    3. Açılan sayfada "göster" butonuna basılır 3.
    4. "Koordinat bilgileri" başlığına, proje alanın koordinatları yüklenir 3. Bunun için KML uzantılı dosya kullanılabilir 3.
    5. "Başvuru dosyası" kısmına, proje ile ilgili evraklar "dosya seç" butonuna basılarak yüklenir 3.
    6. Proje kapsamında inşaat ve işletme aşamasında çalışacak kişi sayısına göre hesaplanacak olan evsel atık su miktarı, evsel katı atık miktarları ve proses atık su miktarları "veri formu"na yazılır ve "kaydet" butonuna basılır 3.
    7. "Gönder" butonuna basılarak işlem tamamlanır 3.
    e-ÇED sistemine, bakanlıkça yetkilendirilmiş çevre danışmanlık firmaları aracılığıyla da giriş yapılabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    EÇED'e kimler giriş yapabilir?

    Çevrimiçi ÇED Süreci Yönetimi Sistemi (e-ÇED) giriş yetkisi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara verilmiştir. e-ÇED sistemine giriş yapabilecek kişiler arasında şunlar yer alır: ÇED süreci ile ilgili başvuru yapan proje sahipleri; Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşların çalışanları. Sisteme giriş için e-Devlet şifresi veya mobil imza gibi kimlik doğrulama yöntemleri gereklidir.