Buradasın
E-ticarette hangi algoritma kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-ticarette kullanılan bazı algoritmalar şunlardır:
- Öneri Algoritmaları: Kullanıcıların ilgi alanlarına göre ürün önerileri yapmak için "Collaborative Filtering" (benzerliğe dayalı) ve "Content-Based Filtering" (içeriğe dayalı) yöntemleri kullanılır 1.
- Makine Öğrenimi (ML) Algoritmaları: Kullanıcıların ticari profillerini analiz ederek dönüşüm sağlama olasılığı yüksek reklamları ve ürünleri tahmin etmek için kullanılır 3.
- Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Algoritmaları: E-ticaret sitelerinin Google ve diğer arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlamak için geliştirilir 2.
- Yeniden Hedefleme Algoritmaları: Daha önce web sitesini ziyaret etmiş kullanıcılara reklam göstermek için kullanılır 3.
Ayrıca, e-ticaret sitelerinde "Son Gezdikleriniz" gibi algoritmalar da bulunur ve bu algoritmalar, kullanıcıların web sitesinde yaptıkları son hareketlerine yönelik öneriler sunar 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: