Buradasın
e-Devlet NES işlemleri nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
e-Devlet üzerinden NES (Nitelikli Elektronik Sertifika) işlemleri yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Kamu SM Online İşlemler sayfasına giriş yapın 15. Bunun için "onlineislemler.kamusm.gov.tr/landing" adresine tıklayın ve "E-Devlet ile Giriş" butonuna basın 5.
- E-Devlet Kapısına gidin 5. Açılan sayfada giriş yöntemlerinden birini seçerek istenen bilgileri doldurun 5.
- NES İşlemleri menüsüne tıklayın 5.
- PIN Oluşturma/Kilit Çözme butonuna basın 5.
- Ekrandaki talimatları takip ederek E-imza Uygulamasını indirin ve kurun 5.
- E-İmza uygulamasının açılması bekleyin 5.
- Kilit Çözme ekranındaki doğrulama kodunu ilgili alana yapıştırın veya tıklayarak kodun ilgili alana gelmesini sağlayın ve "İleri" butonuna basın 5.
- "Kilit Çözme Bilgilendirme" alanındaki talimatları dikkatlice okuyarak eksiksiz takip edin 5.
- Yeni PIN Kodu ve Yeni PIN Kodu (Tekrar) alanlarına belirlediğiniz PIN Kodunu girdikten sonra "PIN Kodunu Değiştir" butonuna tıklayın 5.
- Açılan "SMS Onay" veya "WEB Parola" ekranında sizden istenen bilgileri girerek "Onay" butonuna tıklayın 5.
Alternatif olarak, e-Devlet üzerinden NES başvurusu yapmak için şu adımlar izlenebilir:
- Kamu SM Online İşlemler sayfasına e-devlet şifresi ile giriş yapın 1.
- "NES İşlemleri > Yetkili İşlemleri > Ön Başvuru İşlemleri" adımlarını takip edin 1.
- Kurum çalışanlarına ait ön başvuruları başlatın 1.
e-Devlet üzerinden NES işlemleri yaparken bir e-imza sorumlusuna danışılması önerilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: