• Buradasın

    E-devletten UETS adresi nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) adresi almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. PTT UETS sistemine online kayıt 35. Elektronik imza, mobil imza veya e-Devlet hesabı ile aşağıdaki bağlantı üzerinden kayıt yapılabilir 35:
      • başvuru.etebligat.gov.tr/online-bireysel.php?yetkili 3.
    2. Bilgilerin kontrolü 3. Kayıt sırasında iletişim bilgilerinin güncel olduğundan emin olunmalıdır 3.
    3. Alıcı seçeneğinin seçilmesi 4. Başvuru sırasında "Alıcı" seçeneğinin işaretlenmesi gerekmektedir 4.
    Alternatif olarak, üzerinde T.C. kimlik numarası bulunan bir belge ile PTT şubelerine gidilerek de başvuru yapılabilir 5.
    PTT UETS giriş sayfası, hesap bilgileri, e-Devlet bilgileri, elektronik imza veya mobil imza ile açılabilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    UETS adresi nasıl alınır?

    UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) adresi almak için iki temel başvuru yöntemi bulunmaktadır: 1. Online Başvuru: İnternet tarayıcınızdan basvuru.etebligat.gov.tr adresine gidin. Açılan sayfada “Online Kayıt” bölümünün altındaki “Gerçek Kişi – Alıcı” seçeneğine tıklayın. Kimlik doğrulama ekranında size uygun olan yöntemi (e-Devlet, Elektronik İmza veya Mobil İmza) seçerek sisteme giriş yapın. Sistem, kimlik bilgilerinizi otomatik olarak dolduracaktır. Tebligat geldiğinde bildirim alacağınız ve şifrenizi unuttuğunuzda kullanacağınız cep telefonu numaranızı ve e-posta adresinizi doğru bir şekilde girin. Bilgileri kontrol edip başvuruyu tamamladığınızda, size özel, 15 haneli rakamlardan oluşan UETS adresiniz anında oluşturulur ve hesabınız aktif hale gelir. 2. PTT Şubesinden Başvuru: e-Devlet şifresi, mobil imzası veya e-imzası bulunmayan vatandaşlar bu yöntemi kullanabilir. Size en yakın PTT merkezine gidin. Yanınızda geçerli bir kimlik belgesi (yeni tip T.C. Kimlik Kartı, pasaport veya sürücü belgesi) bulundurun. Gişe görevlisine UETS hesabı açtırmak istediğinizi belirtin. UETS başvuru formunu doldurun. Kimlik kontrolünüz yapıldıktan sonra görevli, sistem üzerinden başvurunuzu tamamlayacak ve UETS hesap bilgilerinizi içeren bir belgeyi size teslim edecektir. Gerçek kişiler için iki temel başvuru yöntemi bulunmaktadır.

    UETS ve e-devlet aynı mı?

    Hayır, UETS ve e-Devlet aynı değildir. UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi), 7201 sayılı Tebligat Kanunu kapsamında, PTT AŞ tarafından kurulan, işletilen ve güvenliği sağlanan bir dijital tebligat işlem sistemidir. e-Devlet ise, kamu hizmetlerine erişim sağlayan bir platformdur. UETS'de hesap sahipleri oturum açmak için e-Devlet, elektronik imza, mobil imza ve T.C. Kimlik No ve UETS Şifresi gibi yöntemleri kullanabilmektedir.

    UETS adresi nasıl aktif edilir?

    UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) adresi aktif etmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet ve doğrulama: e-Devlet hesabında telefon ve mail doğrulanmış olmalıdır. 2. ptt.etebligat.gov.tr adresi: ptt.etebligat.gov.tr adresine girilip e-devlet şifresi ile giriş yapılmalıdır. 3. Hesap yetki bilgileri: Sağ üst köşedeki ikona tıklayıp "Hesap Yetki Bilgileri" seçilmelidir. 4. "Firmayı Aktif Et" butonu: Açılan sayfadan "Firmayı Aktif Et" butonuna tıklanarak işlem tamamlanmalıdır. Alternatif olarak, UETS hesabı e-imza veya mobil imza ile de aktif edilebilir. e-Devlet şifresi ile aktivasyon işlemi yapılamamaktadır.

    UETS başvurusu nasıl yapılır?

    UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) başvurusu için iki temel yöntem bulunmaktadır: 1. Online Başvuru: İnternet tarayıcınızdan basvuru.etebligat.gov.tr adresine gidin. Açılan sayfada “Online Kayıt” bölümünün altındaki “Gerçek Kişi – Alıcı” seçeneğine tıklayın. Kimlik doğrulama ekranında size uygun olan yöntemi (e-Devlet, Elektronik İmza veya Mobil İmza) seçerek sisteme giriş yapın. Sistem, kimlik bilgilerinizi otomatik olarak dolduracaktır. Tebligat geldiğinde bildirim alacağınız ve şifrenizi unuttuğunuzda kullanacağınız cep telefonu numaranızı ve e-posta adresinizi doğru bir şekilde girin. Bilgileri kontrol edip başvuruyu tamamladığınızda, size özel, 15 haneli rakamlardan oluşan UETS adresiniz anında oluşturulur ve hesabınız aktif hale gelir. 2. PTT Şubesinden Başvuru: e-Devlet şifresi, mobil imzası veya e-imzası bulunmayan vatandaşlar bu yöntemi kullanabilir. Size en yakın PTT merkezine gidin. Yanınızda geçerli bir kimlik belgesi (yeni tip T.C. Kimlik Kartı, pasaport veya sürücü belgesi) bulundurun. Gişe görevlisine UETS hesabı açtırmak istediğinizi belirtin. UETS başvuru formunu doldurun. Kimlik kontrolünüz yapıldıktan sonra görevli, sistem üzerinden başvurunuzu tamamlayacak ve UETS hesap bilgilerinizi içeren bir belgeyi size teslim edecektir. Tüzel kişilikler için başvuru süreci, şirketi yasal olarak temsil etmeye yetkili olan “İşlem Yetkilisi” üzerinden yürütülür. Daha fazla bilgi için PTT Çağrı Merkezi'ne 444 1 788 numarası üzerinden ulaşabilirsiniz.