2 yıl garantili bir ürün bozulursa, tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: 1. Ürünü İade Etme: Tüketici, satıcıya malı iade etmeye hazır olduğunu bildirip sözleşmeden dönebilir. 2. İndirim İsteme: Malın ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. 3. Ücretsiz Onarım: Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteyebilir. 4. Yeni Ürünle Değiştirme: İmkan varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini talep edebilir. Bu hakların kullanılması için garanti belgesinde bulunması gereken bilgilerin kontrol edilmesi ve gerekli durumlarda tüketici hakem heyetine veya mahkemeye başvurulması önerilir.