• Buradasın

    Depremde Boğaziçi neden sallandı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Boğaziçi Köprüsü'nün depremde sallanması, köprünün çelik malzemeden yapılmış olması ve genleşme noktalarının deprem sırasında salınımlara olanak tanıması nedeniyle mümkündür 12.
    Boğaziçi Köprüsü, 7 ila 9 şiddetindeki depremlere dayanacak şekilde inşa edilmiştir 12. Ancak, deprem sırasında köprüde meydana gelen salınımlar, bazı kişiler tarafından endişe verici bulunsa da, mühendisler bunun normal ve köprünün sağlamlığının bir göstergesi olduğunu belirtmektedir 12.
    Örneğin, Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırmaları Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Haluk Özener, Marmara Denizi'nde meydana gelen depremlerin her zaman büyük bir depremin öncüsü olarak algılanmaması gerektiğini ifade etmiştir 3.
    Ayrıca, Karayolları Genel Müdürlüğü, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin sürekli kontrol altında tutulduğunu ve her iki köprüde hareketleri takip için bir köprü izleme sistemi kurulduğunu belirtmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    A cracked, rugged landscape under a dusky sky, with jagged fault lines splitting the earth and distant mountains trembling, conveying the raw power of tectonic forces.

    Deprem neden olur ve nasıl oluşur?

    Deprem, yer kabuğundaki beklenmedik bir anda ortaya çıkan enerjinin etkisiyle meydana gelen sismik dalgalanmalar ve bu dalgaların yeryüzünü sarsması olayıdır. Depremlerin oluşum nedenleri: Tektonik hareketler. Volkanik faaliyetler. Toprak kaymaları, mayın ve nükleer patlamalar. Deprem oluşumu: 1. Levhaların hareketi. 2. Basınç dengesinin değişmesi. 3. Sarsıntı.

    Sarsıntı neden olur?

    Sarsıntı farklı bağlamlarda farklı nedenlerden kaynaklanabilir: 1. Araçlarda: Otomatik veya manuel vitesli araçlarda sarsıntı, genellikle şanzıman sorunları nedeniyle ortaya çıkar. Bu sorunlar arasında: - Bakım eksiklikleri: Şanzıman sıvısının seviyesi düşebilir veya yağı kirlenebilir. - Şanzıman takozlarının aşınması: Bu parçalar, şanzımanı yerinde tutarak titreşimlerin araç içine iletilmesini engeller. - Yağ sızıntısı: Şanzıman dişlilerinin düzgün çalışmasını engeller. - Balata aşınması: Vites değişiminde balataların etkili olamaması sarsıntıya yol açar. 2. Vücutta: İnsan vücudunda sarsıntı hissi, fiziksel, psikolojik veya nörolojik nedenlerden kaynaklanabilir. Bunlar arasında: - Kas gerilmesi, yorgunluk, şeker düşüklüğü veya dehidrasyon gibi faktörler. - Stres, anksiyete veya panik ataklar. - Parkinson hastalığı, multipl skleroz veya epilepsi gibi nörolojik hastalıklar.

    İstanbul'da büyük deprem olursa ne olur?

    İstanbul'da büyük bir deprem olması durumunda ortaya çıkabilecek bazı olumsuz sonuçlar: Can ve mal kaybı. Altyapı hasarı. Tsunami (büyük bir deprem durumunda ortaya çıkabilir). Kaos (büyük bir deprem durumunda İstanbul'da kaos yaşanabilir). Erken uyarı sistemlerinin işe yaramaması (GSM operatörleri tarafından kullanılan erken uyarı sistemleri Marmara'da işe yaramayabilir). Deprem öncesi, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenler hakkında bilgi almak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: webtekno.com; tgrthaber.com. Depremlerin önceden tahmin edilmesi günümüz teknolojisiyle mümkün değildir.

    Depremde bina nasıl hareket eder?

    Deprem sırasında bina şu şekilde hareket eder: İvmeler oluşur. Atalet kuvveti oluşur. Hasar meydana gelir. Periyot uzar. Deprem kuvveti azalır. Bina, deprem sırasında kendi kendini koruyacak şekilde hareket eder. Deprem sırasında bina hareketleriyle ilgili doğru bilgi ve güvenlik için AFAD'ın yönergelerine başvurulmalıdır.

    Boğaziçi'nde en büyük deprem ne zaman oldu?

    Boğaziçi'nde meydana gelen en büyük deprem, 10 Eylül 1509 tarihinde yaşanan ve "Kıyamet-i Suğra" (Küçük Kıyamet) olarak bilinen 7,2 büyüklüğündeki depremdir. Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü'ne göre, Türkiye'de son 3.000 yılda kayda geçen en az 90 adet tsunaminin büyük kısmı Marmara Denizi'nde etkili olmuştur.