• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    CX (Customer Experience), bir müşterinin markanızla veya şirketinizle girdiği tüm etkileşimler boyunca edindiği duygu ve algıların bütünüdür 135.
    Bu, bir web sitesini ziyaret etmekten, bir ürün satın almaya, hatta bir sorunla ilgili müşteri hizmetleriyle iletişime geçmeye kadar her adımı kapsar 3.
    CX'in önemli olmasının bazı nedenleri:
    • Müşteri sadakati 35. Pozitif bir CX, müşterilerin markanıza olan bağlılığını güçlendirir 35.
    • Marka itibarı 3. İyi bir müşteri deneyimi, markanızın piyasadaki itibarını artırır 3.
    • Rekabet avantajı 3. Benzer ürün ve hizmetler sunan rakipler arasında CX, şirketinizin fark yaratmasını sağlayan en önemli faktördür 3.
    • Gelir artışı 3. Sadık müşteriler daha fazla harcama yapar ve yeni müşterileri de beraberinde getirir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    CX yönetimi ne iş yapar?

    CX yönetimi, müşteri deneyimini (CX) tasarlayıp yöneterek müşteri memnuniyetini, sadakatini ve desteğini artırmayı hedefler. CX yönetiminin bazı işlevleri: Müşteri beklentilerini yönetme. Marka farkındalığını artırma. Müşteri ihtiyaçlarını karşılama stratejisi oluşturma. Şirket içindeki çalışanların müşteri deneyimini desteklemesini sağlama. CX yöneticisi, markanın müşteri deneyimi stratejisini değerlendirir, dijital olgunluk analizleri yapar ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik hedefler belirler. CX yönetimi, pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri gibi müşteriyle yüz yüze iletişim kuran birimleri ve arka ofis sistemlerini kapsar.