• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    CX yönetimi, müşteri deneyimini (CX) tasarlayıp yöneterek müşteri memnuniyetini, sadakatini ve desteğini artırmayı hedefler 14.
    CX yönetiminin bazı işlevleri:
    • Müşteri beklentilerini yönetme 13.
    • Marka farkındalığını artırma 3.
    • Müşteri ihtiyaçlarını karşılama stratejisi oluşturma 3.
    • Şirket içindeki çalışanların müşteri deneyimini desteklemesini sağlama 3.
    CX yöneticisi, markanın müşteri deneyimi stratejisini değerlendirir, dijital olgunluk analizleri yapar ve müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik hedefler belirler 3.
    CX yönetimi, pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri gibi müşteriyle yüz yüze iletişim kuran birimleri ve arka ofis sistemlerini kapsar 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    CX nedir?

    CX (Customer Experience), bir müşterinin markanızla veya şirketinizle girdiği tüm etkileşimler boyunca edindiği duygu ve algıların bütünüdür. Bu, bir web sitesini ziyaret etmekten, bir ürün satın almaya, hatta bir sorunla ilgili müşteri hizmetleriyle iletişime geçmeye kadar her adımı kapsar. CX'in önemli olmasının bazı nedenleri: Müşteri sadakati. Marka itibarı. Rekabet avantajı. Gelir artışı.

    Müşteri deneyimi yönetimi nedir?

    Müşteri deneyimi yönetimi (CXM), şirketlerin müşterileriyle olan etkileşimlerini tasarlama, yürütme ve optimize etme sürecidir. CXM, müşteri ihtiyaçlarını belirlemeyi ve tüm temas noktalarında kişiselleştirilmiş deneyimler sunmayı içerir. Bu süreçte kullanılan bazı teknolojiler şunlardır: CRM sistemleri. CX platformları. Bulut teknolojisi. Veri analitiği araçları. CXM'nin önemi, müşteri sadakatini artırarak maliyetleri düşürmesi, satışları yükseltmesi ve marka itibarını güçlendirmesinde yatmaktadır.