• Buradasın

    Bilgisayar mimarisinde hangi sorular çıkar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bilgisayar mimarisinde çıkabilecek bazı soru türleri:
    • Mülakat soruları 3. Örneğin, "Bilgisayar mimarisi nedir?" veya "Bilgisayar mimarisi nasıl karakterize edilir?" gibi sorular 3.
    • Sınav soruları 4. Bu sorular, ödevlerde yer alan konulara benzer olabilir ve bilgisayarın tüm donanımının tasarlanmasını içerebilir 4.
    • Genel sorular 5. Bilgisayar mimarisi tasarımı, Von Neuman ve Harvard mimarisi gibi yaklaşımlar, işlemci ve komut seti mimarisi, bellek ve giriş-çıkış sistemi ile ilgili sorular sorulabilir 5.
    Bilgisayar mimarisinde çıkabilecek sorular için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir:
    • YouTube 1. "Bilgisayar Mimarisi Vize Soruları ve Çözümleri" başlıklı video izlenebilir 1.
    • GitHub 2. "iuc-ce" deposunda bilgisayar mimarisi sınav soruları bulunmaktadır 2.
    • career.guru99.com 3. Bilgisayar mimarisi mülakat soruları ve cevapları mevcuttur 3.
    • web.itu.edu.tr 4. "BLG 322-Bilgisayar Mimarisi" sayfasında ödev, uygulama ve sınav soruları yer almaktadır 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilgisayar hangi sayı sistemine göre çalışır?

    Bilgisayarlar ikili (binary) sayı sistemine göre çalışır.

    Bilgisayarlar kaç çeşittir?

    Bilgisayarlar, kullanım amacı, performans, kapasite ve işlev gibi kriterlere göre farklı çeşitlere ayrılır. İşte bazı bilgisayar çeşitleri: Dijital Bilgisayarlar. Analog Bilgisayarlar. Hibrit Bilgisayarlar. Mikrobilgisayarlar (Kişisel Bilgisayarlar - PC). Mini Bilgisayarlar (Netbook). Ağ Bilgisayarları. Oyun Bilgisayarları (Gaming Bilgisayar). Tablet Bilgisayarlar. Ana Bilgisayarlar (Sunucu/Server).

    Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi 1 dersi nedir?

    Bilgisayar Organizasyonu ve Mimarisi 1 dersi, bilgisayar sistemlerinin temel bileşenlerini ve çalışma prensiplerini kapsayan bir dersdir. Dersin konuları arasında şunlar yer alır: bilgisayar organizasyonu ve mimarisi; bilgisayarın gelişimi; bilgisayarın bileşenleri; işlemci, veriyolu ve kontrol; önbellek; komut kümesi özellikleri ve adresleme modları; mikroişlemci organizasyonu ve pipelining; kontrol birimi; multicore işlemciler ve çok işlemcili sistemler; GPU. Bu ders, yönetim bilişim sistemleri, bilişim sistemleri ve teknolojileri gibi programlarda yer alabilir.

    Bilgisayar soruları hangi konudan çıkar?

    Bilgisayar soruları genellikle aşağıdaki konulardan çıkar: Donanım: Modem, BIOS, bellek, ekran kartı gibi bileşenler. Yazılım: İşletim sistemleri, programlama, algoritma ve veri yapıları. Temel bilgisayar becerileri: Programların yüklenmesi ve kaldırılması, dosya yönetimi, internet kullanımı, bilgisayarın virüslere karşı korunması gibi konular. Ayrıca, teknik mülakatlarda bilgisayar soruları sorulabilir ve bu sorular, adayların programlama becerilerini, problem çözme yeteneklerini ve algoritma bilgilerini ölçmek amacıyla tasarlanır.

    Bilgisayarda mimari tasarım nedir?

    Bilgisayarda mimari tasarım, bir mimarlık tasarımının bilgisayar kullanılarak ya da bilgisayar yardımı ile yapılması işlemidir. Bu alanda kullanılan bazı yazılım türleri: 2D mimari tasarım yazılımı: Kat planları ve çevre düzenlemeleri gibi 2D çizimleri oluşturur. 3D mimari tasarım yazılımı: Mimari tasarımı 3D olarak görselleştirir ve gerçekçi modeller oluşturur. Görselleştirme yazılımı: Mimari tasarımların performansını simüle eden renderlar oluşturur. Yapı bilgi modelleme yazılımı: Binaların planlanması, tasarlanması, inşa edilmesi ve yönetilmesini destekler.

    Bilgisayar organizasyonunda hangi konular var?

    Bilgisayar organizasyonunda ele alınan bazı konular şunlardır: Komut Kümesi Mimarisi (ISA). Von Neumann ve Harvard Mimarileri. Merkezi İşlem Birimi (MİB). Aritmetik-Lojik Birim (ALU). Ardışık Düzen (Pipeline). Bellek Organizasyonu. Performans Ölçümü.

    Bilgisayar mimarisinin temel ilkeleri nelerdir?

    Bilgisayar mimarisinin temel ilkeleri şunlardır: 1. İşlemci (CPU): Bilgisayarın beyni olarak bilinir, talimatları yürütür ve hesaplamaları gerçekleştirir. 2. Bellek (RAM): İşlemcinin erişebileceği ve verileri sakladığı yerdir. 3. Giriş/Çıkış (G/Ç) Birimleri: Klavye, fare, monitör, yazıcı ve ağ kartı gibi harici cihazlarla iletişim kurmak için kullanılır. 4. Veri Yolları: İşlemci, bellek ve G/Ç birimleri arasında verilerin aktarıldığı yollardır. 5. Komut Seti Mimarisi (ISA): İşlemcinin anlayabildiği ve yürütebildiği talimatların kümesidir. 6. Performans: Bir bilgisayarın hızını ve işlem kapasitesini ölçer. 7. İşlevsellik: Bir bilgisayarın yapabileceği şeylerin kapsamıdır. 8. Maliyet: Bir bilgisayarın üretim maliyetini ve satın alma fiyatını ifade eder.