• Buradasın

    Asenkro motor yol verme sırasında neden kısa devre edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asenkron motor yol verme sırasında kısa devre edilmesinin nedeni, motorun ilk kalkış anında şebekeden normal akımının 3 ila 6 katı kadar fazla akım çekmesini engellemektir 124.
    Bu işlem şu şekilde gerçekleşir:
    • Rotor devresine yol verme sırasında bir veya birkaç kademe direnç eklenir 24.
    • Motor yol aldıkça dirençler kademeli olarak devreden çıkarılır 24.
    • Sonunda rotor sargı uçları kısa devre edilir 2.
    Bu yöntem, motorun kontrollü şekilde yol almasını sağlar (soft start) ve aşırı akım çekmesinin önüne geçer 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Asenkrom motora yumuşak yol verici ile yol verme nasıl yapılır?

    Asenkron motora yumuşak yol verici (soft starter) ile yol vermek için şu adımlar izlenir: 1. Bağlantıların Yapılması: Yumuşak yol verici, şebeke ile motor arasına bağlanır. 2. Gerilim ve Akım Kontrolü: Yumuşak yol verici, motora uygulanan gerilim ve akımı kontrol ederek düzenler. 3. Kalkış ve Duruş Ayarları: Kalkış ve duruş süreleri ayarlanabilir ve rampa tipi seçilebilir. 4. Devreye Alma: Motor, yumuşak bir şekilde devreye girer ve akım, kademeli olarak artırılır. 5. Koruma Özellikleri: Aşırı akım, yüksek-düşük gerilim ve toprak kaçağı gibi durumlara karşı koruma sağlanır. Yumuşak yol vericiler, motora uygulanan gerilim ve akımı izleyerek kontrol eder, bu sayede tork-akım ilişkisini zamana bağlı olarak ayarlar ve motorun darbe yapmadan devreye girmesini sağlar. Yumuşak yol vericiler, özellikle motor bir kez yol aldıktan sonra hız ayarı gerektirmeyen uygulamalarda tercih edilir.

    Asenkron motor nedir?

    Asenkron motor, elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştüren bir elektrik motorudur. Asenkron motorun bazı özellikleri: Çalışma prensibi: Asenkron motorda, rotora elektrik bağlantısı gerekmez; rotorda tork, stator sargısının manyetik alanından elektromanyetik indüksiyonla elde edilir. Rotor tipleri: Asenkron motorlarda sincap kafesli rotor veya sargılı rotor kullanılabilir. Kullanım alanları: Endüstride, taşıma araçlarında, kompresörlerde, pompalarda, konveyör sistemlerinde ve benzeri birçok uygulamada kullanılır. Avantajları: Bakım gerektirmez, yük altında devir sayısı değişmez, devir sayısı kolaylıkla değiştirilebilir, ucuzdur, çalışma sırasında elektriksel ark oluşumu meydana gelmez. Dezavantajları: Hızı sınırlı şekilde değiştirilebilir, hız şebeke frekansına ve kutup sayısına bağlıdır.

    Asenkron motor yol verme yöntemleri nelerdir?

    Asenkron motorlara uygulanan yol verme yöntemlerinden bazıları şunlardır: Doğrudan yol verme. Yıldız-üçgen yol verme. Oto trafosu ile yol verme. Dirençle yol verme. Yumuşak yol verme. Sürücü ile yol verme.

    Asenkron ve senkron motor nedir?

    Asenkron ve senkron motorlar, AC (alternatif akım) motorlardır. Asenkron motor, dönme hızının sabit olmadığı bir motor türüdür. Senkron motor, rotor hızı ile stator manyetik alanının hızının birbirine eşit olduğu bir motor türüdür. Senkron ve asenkron motorlar arasındaki bazı farklar şu şekildedir: Senkron motorun rotorunu başlangıçta senkron hıza yakın döndürmek için ek bir DC güç kaynağı gerekir. Senkron motorda kayma halkası ve fırçalar gereklidir. Senkron motor, asenkron motora kıyasla maliyetlidir. Senkron motorun hızı, yükteki değişime bağlı değildir; sabittir. Senkron motor kendi kendine başlamaz ve motoru çalıştırmak için ekstra sargı gerektirir.

    Asenkrom motorlarda yıldız üçgen yol verme akımı nedir?

    Asenkron motorlarda yıldız-üçgen yol verme akımı, motorun kalkış anında yıldız bağlı çalıştırılması sırasında şebekeden çekilen akımın, üçgen bağlantıya geçildiğinde 1/3 oranında düşmesi anlamına gelir. Yıldız bağlantıda, hattan çekilen akım üçgen bağlantıya göre üçte bir oranında daha azdır.

    Asenkron motor neden aşırı akım çeker?

    Asenkron motorun aşırı akım çekmesinin bazı nedenleri: Rotor sıkışması veya mekanik zorlamalar (mil sıkışması, yatak sarması). İki fazda kalma durumu, örneğin üç fazdan birinin şebekeden kesilmesi veya sigortasının atması. Düşük şebeke gerilimi, motorun düşük momentle çalışmasına ve fazla akım çekmesine neden olur. Aşırı yük veya motorun sık durma ve kalkış yapması. Yol alma ve frenleme süresinin uzun tutulması. Bağlantı hataları, örneğin stator sargılarının yanlışlıkla üçgen bağlanması.

    Asenkrom motor kumanda devrelerinde hangi devre elemanları kullanılır?

    Asenkron motor kumanda devrelerinde kullanılan bazı temel devre elemanları şunlardır: Kontaktör. Start ve stop butonları. Aşırı akım rölesi. Sigorta. Zaman rölesi. Termik röle. Sinyal lambaları. Röleler. Motor koruma (piyasada termik). Kumanda devre elemanlarının sıralaması genellikle şu şekildedir: sigorta, aşırı akım rölesi, stop butonu, start butonu, kontaktör. Kumanda devreleri, "güç devresi" ve "kumanda devresi" olmak üzere iki kısımdan oluşur.