• Buradasın

    Asenkro motor yol verme sırasında neden kısa devre edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Asenkron motorların yol verme sırasında kısa devre edilmesinin nedeni, iki kontaktörün aynı anda çalışmasını engellemek ve güç devresinde 3 fazın birbirine çakışmasını önlemektir 1.
    Bu, motorun güvenli ve doğru bir şekilde çalışabilmesi için gereklidir, aksi takdirde aşırı akım çekimi ve sargıların ısınması gibi tehlikeler ortaya çıkabilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Asenkrom motor kumanda devrelerinde hangi devre elemanları kullanılır?

    Asenkron motor kumanda devrelerinde kullanılan temel devre elemanları şunlardır: 1. Kontaktör: Motorun çalışmasını kontrol etmek için kullanılır. 2. Start ve Stop Butonları: Motorun başlatma ve durdurma işlemlerini sağlar. 3. Aşırı Akım Rölesi: Motoru aşırı akımdan korur. 4. Sigorta: Devre elemanlarını ve sistemi genel olarak korur. Ayrıca, sinyal lambaları ve yardımcı kontaklar gibi ek elemanlar da kullanılabilir.

    Asenkrom motorlarda yıldız üçgen yol verme akımı nedir?

    Asenkron motorlarda yıldız-üçgen yol verme akımı, motorun kalkış anında şebekeden çektiği normal akımın 3-4 katı kadar olan demeraj akımını ifade eder. Yıldız bağlantıda ise motor daha az akım çeker ve bu akım, üçgene göre daha düşük olur.

    3 fazlı asenkron motorun ileri geri çalıştırılması nasıl yapılır?

    3 fazlı asenkron motorun ileri geri çalıştırılması için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Kumanda Devresi Kurulumu: - İleri butonu (BTNİL) butonuna basıldığında, ileri rölesinin bobin uçlarına enerji verilir ve motor harekete geçer. - Geri butonuna basıldığında, aynı şekilde motor yön değiştirir. 2. Güç Devresi Kurulumu: - Şebeke fazından gelen enerji, sigorta kontakları üzerinden motora bağlanır. - Fazlardan biri sabit tutulup, diğer ikisi yer değiştirilerek motorun yönü değiştirilir. Bu işlemler sırasında, motorun kontrolsüz çalışmasını önlemek için mühürleme işlemi de yapılmalıdır.

    Asenkronun çalışma prensibi nedir?

    Asenkron motorun çalışma prensibi, elektromanyetik indüksiyon kavramına dayanır. Süreç şu şekilde gerçekleşir: 1. Asenkron motorun stator sargılarına alternatif gerilim uygulanır ve bu sargılarda dönen bir manyetik alan oluşur. 2. Bu manyetik alan etkisiyle rotor sargılarındaki çubuklardan akım geçer. 3. Çubuklar, manyetik alanın dışına doğru itilir ve bir kuvvet meydana gelir. Sonuç olarak, asenkron motor, stator tarafından üretilen manyetik alanın rotoru yönlendirmesiyle mekanik enerjiyi elde eder.

    Asenkron motor yol verme yöntemleri nelerdir?

    Asenkron motorlara yol verme yöntemleri şunlardır: 1. Doğrudan Yol Verme: Kontaktör, paket şalter veya termik şalter üzerinden asenkron motoru doğrudan şebekeye bağlayarak çalıştırma yöntemidir. 2. Yıldız-Üçgen Yol Verme: Motorun ilk kalkış anında yıldız bağlı çalıştırılıp, devir sayısı anma devrine yaklaştığında üçgen bağlantıya geçilmesi yöntemidir. 3. Oto Trafosuyla Yol Verme: Üçgen çalışma gerilimi şebeke gerilimine eşit olmayan motorlarda kullanılır. 4. Dirençle Yol Verme: Şebeke gerilimini düşürerek motorun gereğinden düşük kalkınma akımı çekmesini sağlama yöntemidir. 5. Yumuşak Yol Vericiler (Soft Starter): Mikroişlemci tabanlı kontrol sistemi ile motorun devreye girmesini darbesiz hale getirme yöntemidir. 6. Sürücü İle Yol Verme: Frekans değiştirerek asenkron motorun hızını ayarlama yöntemidir.

    Asenkron motorun devir yönü nasıl değiştirilir?

    Asenkron motorun devir yönü, üç fazlı sistemlerde iki fazın yönünün değiştirilmesi ile değiştirilebilir. Bunun için: 1. Motor klemensine bağlanan şebeke uçlarından üç tanesinden herhangi ikisi yer değiştirilir. 2. Eğer motorda yardımcı sargı varsa, ilk önce motorun durdurulması veya devir yönünün değiştirilebileceği seviyeye kadar devrinin düşürülmesi gerekir, ardından sargılardan birinin uçları yer değiştirilir. Devir yönünün değiştirilme işlemi, kontaktör veya paket şalter yardımı ile yapılmalıdır.

    Asenkron motor yardımcı sargısı nasıl devre dışı bırakılır?

    Asenkron motorda yardımcı sargıyı devre dışı bırakmak için birkaç yöntem vardır: 1. Merkezkaç (Santrifüj) Anahtar: Motor normal devrinin %75'ine ulaştığında, merkezkaç kuvvetin etkisiyle yardımcı sargıyı devreden çıkarır. 2. Manyetik Röle: Yardımcı sargının devreden ayrılması, motorun dışında bulunan bir manyetik röle ile yapılabilir. 3. Paket Şalter: Start konumunda ana ve yardımcı sargı paralel bağlanır, el mandaldan çekildiğinde yardımcı sargı devresindeki kontak açılarak devre dışı kalır. 4. Triyak Devresi: Triyak kullanılarak yardımcı sargıya seri bağlı ayarlı direnç üzerinden akım geçişi sağlanır, rotor dönünce akım normal düzeye iner ve yardımcı sargı devreden çıkar.