• Buradasın

    Anka 3 ve Anka-S farkı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ANKA-3 ve ANKA-S arasındaki temel farklar şunlardır:
    • Tasarım ve Performans: ANKA-3, uçan kanat formunda olup, düşük radar görünürlüğü ve yüksek hız (0,7 Mach) kapasitesine sahiptir 134. ANKA-S ise orta irtifa uzun havada kalışlı (MALE) bir insansız hava aracıdır 5.
    • Görev Amacı: ANKA-3, düşman radarlarına takılmadan uzun mesafelere uçarak keşif, gözetleme ve mühimmatla hedef imha etme görevleri için tasarlanmıştır 12. ANKA-S ise taktiksel gözetim ve keşif misyonları için geliştirilmiştir 5.
    • Faydalı Yük Kapasitesi: ANKA-3, 1.200 kg faydalı yük taşıyabilirken, ANKA-S'nin faydalı yük ağırlığı 350 kg'dır 35.
    ANKA-3, daha gelişmiş ve spesifik bir insansız hava aracı iken, ANKA-S daha genel amaçlı bir platformdur.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Anka I ve Anka II ile Anka III arasındaki fark nedir?

    Anka I, Anka II ve Anka III arasındaki temel farklar şunlardır: Anka I ve Anka II: Tasarım: Sabit kanat yapısına sahiptir. Görevler: Keşif, gözetleme ve elektronik harp görevleri yapar. Faydalı yük kapasitesi: 350 kg'dır. Anka III: Tasarım: Uçan kanat formundadır, düşük radar görünürlüğüne sahiptir. Görevler: Hava-yer, hava-hava, keşif, gözetleme, istihbarat toplama ve düşman radar sistemlerinin etkisiz hale getirilmesi gibi görevler yapar. Faydalı yük kapasitesi: 1200 kg'dır. Maksimum kalkış ağırlığı: 6500 kg'dır. Servis irtifası: 40.000 ft'dir. Dayanım: 10 saattir. Anka III, daha yüksek yük taşıma kapasitesi ve düşük radar izi ile daha gelişmiş bir insansız hava aracıdır.

    ANKA ve ANKA-3 ile ANKA-4 arasındaki fark nedir?

    ANKA, ANKA-3 ve ANKA-4 insansız hava araçları (İHA) arasındaki bazı farklar: ANKA: 17,5 metre kanat açıklığı ve 8,6 metre uzunluğa sahiptir. 1600 kilogram azami kalkış ağırlığına ulaşabilir. 30 saate kadar havada kalabilir. ANKA-3: ANKA'ya göre daha yüksek hız kapasitesine sahiptir; saatte 850-900 km hızla ses altı (subsonic) uçabilir. AI-322 motoru ile 6 bin librenin üzerinde itki üretir. ANKA-4: Daha büyük, daha dar ve uzun bir tasarıma sahip olması beklenmektedir. Çift motorlu yapısıyla daha yüksek hız ve yük taşıma kapasitesi sunması hedeflenmektedir. B2 Spirit bombardıman uçağı büyüklüğünde olması öngörülmektedir. Radar görünmezlik teknolojisi, yüksek yük taşıma kapasitesi, menzili ve havada kalış süresi ile stratejik görevlerde kullanılması beklenmektedir.

    ANKA 3 motoru yerli mi?

    Evet, ANKA-3'ün motoru yerlidir. ANKA-3'ün itki sistemi, TEI tarafından geliştirilen yerli üretim TF6000 turbofan motoruna dayanmaktadır.

    Anka 3'ün özellikleri nelerdir?

    ANKA-3 insansız hava aracının bazı özellikleri: Boyutlar ve ağırlık: uzunluk: 7,9 m; kanat açıklığı: 12,5 m; yükseklik: 2,5 m; azami kalkış ağırlığı: 6.500 kg; Performans: servis tavanı: 40.000 ft; havada kalış süresi: 10 saat; azami hız: 425 kts / 0,7 Mach; seyir hızı: 250 kts / 0,42 Mach; Faydalı yük kapasitesi: 1.200 kg; Motor: Ukrayna üretimi turbofan motor; Radar izi: Düşük radar görünürlüğü sağlayan uçan kanat tasarımı; Haberleşme: LoS (görüş hattı) ve BLOS (uydu kontrolü); Keşif ve gözetleme: EO/IR kamera, SAR/GMTI-ISAR radar; Elektronik harp: COMINT, ELINT, ESM, EA, ComJam; Mühimmat: Hassas güdümlü bombalar, lazer güdümlü roketler, anti-tank füzeleri.

    Anka III hangi motorları kullanıyor?

    TUSAŞ Anka-3 insansız hava aracı, TEI tarafından geliştirilen yerli üretim TF6000 turbofan motorunu kullanmaktadır. Anka-3 için çift motorlu TEI-TF10000 varyantı ile süpersonik süratlere ulaşan gelişmiş versiyonlar da planlanmaktadır.

    Anka ne anlama gelir?

    Anka kelimesi, masallarda adı geçen ancak gerçekte var olmayan bir kuş türünü ifade eder. Anka kuşunun diğer adları arasında simurg ve zümrüdüanka bulunur. Anka kelimesi ayrıca şu anlamlara da gelir: Küllerinden yeniden doğan, dolayısıyla yeniden doğuşu, dirilişi temsil eden bir kuş; Sabır, mücadele, emek vererek yeniden dirilme sembolü; Ulaşılması güç bir ideal; Sonsuzluk, bilgelik. Anka, Türk mitolojisinde de önemli bir yere sahiptir ve hem fiziksel hem de ruhsal bir yolculuğun simgesi olarak kabul edilir.

    Anka III'ten bir ilk nedir?

    ANKA III'ten bir ilk olarak, gövde içerisinden mühimmat atışı gerçekleştirmesi gösterilebilir. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından milli imkanlarla geliştirilen delta kanat yapısındaki ANKA III, 13 Ocak 2025 tarihinde yaptığı açıklamada, ASELSAN'ın yerli ve millî üretimi TOLUN mühimmatı ile 20 bin feet irtifada 180 knot hızla gövde içerisinden atış yaparak bir ilke imza attığını duyurmuştur. Yapılan açıklamada, "Gövde içerisinden yapılan atışla ANKA III operasyonel kabiliyetini ve mühendislik becerisini bir kez daha kanıtladı" ifadelerine yer verilmiştir.