Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Amazon arama algoritması, A9 veya en güncel haliyle A10 olarak bilinir ve çok sayıda faktöre bağlı olarak çalışır 2. Temelde alaka düzeyi ve verim odaklıdır 2.
Algoritmanın dikkate aldığı bazı faktörler:
- Anahtar kelimeler 24. Ürün başlığında ve açıklamasında aranan anahtar kelimeler 24.
- Satış dönüşümleri 24. Ürünlerin satış performansı 24.
- Müşteri yorumları 4. Ürün ve hizmet memnuniyeti 4.
- Performans geçmişi 4. Sürdürülebilir satış kayıtları 4.
- Teslimat süresi 4. Ürünlerin hızlı teslimatı 4.
- Fiyat 4. Rekabetçi ürün fiyatları 4.
Amazon, yaklaşık 200 farklı sıralama faktörünü değerlendirir, ancak bu faktörlerin bazıları gizli tutulur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: