Araştırma altyapısı başvurusu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Yeterlik Başvurusu: - İlgili yükseköğretim kurumu, yeterlik kararının bildirilmesini müteakip bir ay içinde yönetim kurulunu toplantıya çağırır. - Yönetim kurulu, ilk toplantısında yönetim kurulu başkanını seçer ve kuruluş protokolünü imzalayarak Komisyona sunar. - Başvuru dosyası, araştırma altyapısının kurucularını, amacını, yönetim kurulu üye önerilerini ve diğer gerekli bilgileri içerir. 2. Komisyon Değerlendirmesi: - Bakanlık, yeterlik almaya aday araştırma altyapısıyla ilgili yükseköğretim kurumuna, başvuru dosyasıyla Komisyona başvurabileceğini bildirir. - İlgili yükseköğretim kurumu, belirlenen süre içinde başvuru dosyasını Komisyona iletir. 3. Onay ve Destek: - Komisyon, başvuruyu değerlendirir ve uygun görülenlere yeterlik verilir. - Yeterlik alan araştırma altyapılarına yatırım, personel ve cari harcamalar için destek sağlanır. Araştırma altyapısı başvurusu için TÜBİTAK'ın Araştırma Altyapısı Bilgi Sistemi (TARABİS) de kullanılabilir. Başvuru süreci ve gereklilikler zamanla değişebilir, güncel bilgiler için ilgili kurumların resmi web siteleri ziyaret edilmelidir.