Buradasın
Active Directory okul yönetimi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Active Directory ile okul yönetimi için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Kullanıcı ve Bilgisayar Yönetimi: "Active Directory Users and Computers" konsolu kullanılarak yeni kullanıcı ve bilgisayar hesapları eklenebilir ve mevcut üyelikler yönetilebilir 5.
- Grup İlkeleri: "Group Policy Management" üzerinden grup politikaları tanımlanabilir, düzenlenebilir ve yayımlanabilir 5.
- Rol Tabanlı Erişim Kontrolü: Windows Server'daki erişim denetimleri, rol temelli kısıtlamalarla optimize edilebilir 5.
- Performans ve Güvenlik: Sunucunun performansı düzenli olarak izlenmeli ve güvenlik sertifikaları kullanılarak düzenli güvenlik yamaları uygulanmalıdır 5.
Active Directory, kullanıcı hesaplarını ve kaynakları merkezi bir şekilde yönetme imkanı sunar, bu da okul yönetiminde kimlik ve erişim yönetimi, merkezi yönetim ve güvenlik yönetimi gibi alanlarda fayda sağlar 45.
Active Directory'nin kurulumu ve yönetimi için Windows Server 2016 veya daha üst bir sürümünün yüklü olması ve yönetici yetkilerinin bulunması gereklidir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: