Buradasın
Active Directory okul yönetimi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Active Directory ile okul yönetimi aşağıdaki adımları içerir:
- Donanım ve İşletim Sistemi Kurulumu: Yeterli kaynaklara sahip sunucu donanımı ve Windows Server işletim sistemi kurulumu yapılmalıdır 12.
- Active Directory Kurulumu: Server Manager üzerinden "Add Roles and Features" seçeneği ile Active Directory Domain Services (AD DS) rolü seçilerek kurulum yapılır 14.
- Domain Controller Yapılandırması: Kurulum tamamlandıktan sonra sunucunun Domain Controller'a yükseltilmesi gerekir 1.
- DNS Yapılandırması: Active Directory'nin çalışması için DNS yapılandırması yapılmalıdır 14.
- Organizasyon Birimleri (OU) Oluşturulması: Departmanlara, lokasyonlara veya işlevlere göre OU yapısı oluşturulur 14.
- Kullanıcı ve Grup Yönetimi: Kullanıcı hesapları oluşturulurken şifre politikaları, hesap kısıtlamaları ve erişim hakları belirlenir 14.
- Grup Politikaları (GPO) Yönetimi: Ağ genelinde güvenlik ve yapılandırma ayarlarının uygulanmasını sağlar 14.
- Yedekleme ve Kurtarma: Active Directory'nin düzenli yedeklenmesi ve kurtarma prosedürlerinin dokümante edilmesi gereklidir 14.
- Güvenlik ve İzleme: Güvenlik logları takip edilmeli, şüpheli aktiviteler izlenmeli ve güvenlik politikaları düzenli olarak gözden geçirilmelidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: