3ds Max'te Loft komutu, 2D profillerden karmaşık 3D şekiller oluşturmak için kullanılan bir modelleme tekniğidir 13.
Bu komutla çalışmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Yolun ve kesitlerin oluşturulması: İstenilen şekiller seçilir ve 'Create' panelinde bir spline yolu tanımlanır 12.
- Modifier panelinin açılması: Oluşturulan spline seçilerek 'Modify' paneli açılır ve 'Loft' modifikatörü uygulanır 12.
- Kesitlerin tanımlanması: 'Loft' modifikatör parametrelerinde, 'Cross Section' alanına kesit şekilleri eklenir ve gerekli ayarlar yapılır 12.
- Parametrelerin ayarlanması: Ölçek, döndürme ve kesitlerin aralığı gibi çeşitli parametreler özelleştirilebilir 12.
- Ek vertex noktaları: Gerekirse, 'Path' bölümünde 'Vertex' seçeneği kullanılarak ek vertex noktaları eklenir 1.
Loft komutu, ürün tasarımı, mimari ve animasyon gibi çeşitli alanlarda kullanılır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: